veckans mest spännande nyheter

29 januari 2011

Den senaste veckan har varit rolig när det kommer till min nöjesvärld.

1. THE HUNGER GAMES HAR PREMIÄR 23 MARS 1012.
Caps var nödvändiga. Jag är löjligt exalterad. Vem kommer splea Katniss? Finnick? Gale? Prim? Och viktigast av allt PEETA?
Jag måste läsa om böckerna.

via

När det kommer till casten så har jag inga direkta preferenser. Det finns några skådespelare jag inte vill ha, men inga direkt jag vill ha. Jag gillar Alex Pettyfer som Peeta, men ännu bättre som en annan bokkaraktär (jag kommer dit). Däremot såg jag nu någon som förslog James Franco för Finnick - vilket jag är helt okey med.


2. City of Bones
Lily Collins ska vara Clary
Alex Pettyfer kanske ska vara Jace (please let it happen.)
Det är perfekt.
Men nu har de open casting call för skådespelare till Jace, så vi får se hur det blir med Jace.


via

Sen ska City of Fallen Angels talbok berättas av Ed Westwick och Molly Quinn. Gossip Girl-Chuck. Det är underbart.


Utöver dessa spännande nyheter, gillar jag programledarna för Oscarsgalan:



Och jag längtar jättemycket tills Tangled har premiär i Sverige. En vecka!



Det var allt.
x

2 kommentarer :

  1. Är det inte A.P. som är aktuell i 'I am # 4'? Om han får rollen som Peeta eller Jace ska jag gömma mig under en sten och inte se någon av filmerna. Blää.
    Jag har några tänkbara skådespelare in mind, ska kolla upp det lite närmare, men jag har tänkt mig Helen McCrory som Effie och Jack Nicholson måste bara spela Haymitch! Sen är det ju kul om det är med okända människor också, som får en chans att bli upptäckta. Bara svårt att referera till någon då.

    L

    SvaraRadera
  2. OH MY GAWD! You've also read the Hunger Games Trilogy! I am bursting with love on this series. :>

    Ooooh, I see we have lots of commonalities in terms of YA. And oh, I haven't read City of Bones, but I am planning to, since my sister gave me a copy last Christmas.

    You are so cool! :> I must ask you for book recommendations!

    -Nash

    SvaraRadera