onsdag

26 januari 2011

Tuesday 025

Days 001

Friday 033

Jag läste ut A Great and Terrible Beauty igår. Den var inte särskilt bra. Den handlade om Gemma som hade någon slags magi som gjorde att hon kunde se visioner och resa till en annan dimension. Och så utspelade den sig under 1895 på en engelsk privatskola. Den låter ganska bra, men den var tråkig och huvudpersonen var jättejobbig, för att inte tala om hennes kompisar. Sen fattade jag inte riktigt poängen med den.

Den andra boken jag läser, Snow Falling on Cedars, är också tråkig. Jag vill läsa en bra bok. Istället kollar jag på The Office för det är jättebra.

Jag har inga lektioner imorgon så jag ska jobba. Idag ska jag bowla och gå på zumba.
x

1 kommentar :

  1. Efter att ha läst det här inlägget blir jag osäker. En kompis har pratat om den här boken jättelänge och berömt den ocn sagt "åh, det här är något för dig!" och Alice övervägde att köpa den till mig i julklapp, men gjorde inte det. Och nu när du inte tycker om den... jaja. Kan ändå inte läsa den nu.
    Jane Eyre pendlar mellan att bli bättre och bättre och att bara vara sida upp och sida ner av dialoger med massa sällsynta engelska ord som man inte pallar slå upp. Och medan Jane's känslor och tankar beskrivs så noga, tycker jag att hon är lite som en sten. Nu hoppas jag på ett riktigt bra slut. Vill verkligen tycka om den. : (

    Lyra

    SvaraRadera