olästa böcker och boktjuvar

8 januari 2011

Jag fortsätter med bilder. Det är det enda jag kan göra just nu. Ta bilder och lägga upp dem på bloggen. Jag kan inte skriva eller göra alla saker jag måste göra som att avsluta mitt au pair-brev, göra klart matteredovisningen och sätta upp håret. Jag kan ta bilder och dricka kaffe och läsa en bok.


[Det här är de olästa böcker jag äger. Idén härifrån. Inte så farligt många.]
Numbers and Everything 013

It's a white world.
Numbers and Everything 017

Numbers and Everything 021


Jag läser The Book Thief som hela världen verkar älska - det bästa är att det är en skoluppgift att läsa den. Jag tycker också om den, men jag har inte fastnat så mycket. Det är förresten den tredje "historiska" romanen jag läser på lovet.
Det bästa med The Book Thief är Rudy. Och jag hatar hatar hatar hur det slutar för honom. Jag hatar att Döden spoilat det slutet för mig så jag kan inte ens hoppas.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar