beneath the stars came falling on our heads

4 januari 2011

Eftersom jag missade att lägga upp musik igår gör jag det idag istället. Ahem. Jag var på intervju för att åka som Au Pair nästa år... Eller första var jag på Stockholms Statsbibliotek, sen var jag på intervju och sen gick jag till min favoritbokhandel., Akademibokhandeln på Mäster Samuelsgatan. Den är jättestor, det är därför jag gillar den. De hade slut på moleskin-anteckningsblock. Jag vill köpa ett för de är snygga och tunna och tar liten plats.

Intervjun gick bra, tror jag. Vi pratade om lite allt möjligt så den delen gick bra, men jag vet inte. Hon kanske fick ett jättedåligt intryck av mig. Det jag har kvar av ansökan är:
- Sista referensen
- Brev till värdfamiljen
- Ta körkort
- Profilbild,
av vilka det sista är det svåraste.


Låten jag tänkte posta är Samson av Regina Spektor. Jag antar att jag är sist i världen att upptäcka Regina Spektor, men bättre sent än aldrig. The Call, som är med i Prince Caspian är också jättebra, men Samson är sjukt vacker. Jag läste en smart analys av texten och det gjorde den ännu bättre. Jag älskar bibelreferenser.




Jag läste ut Paper Towns av John Green. Jag orkar inte skriva någon recension. Den var bra, mycket bättre än Looking For Alaska, men väldigt lik. Tjejerna i böckerna är så lika varandra. Boken gjorde mig sugen på att åka på roadtrip. Och läsa poesi.

Paper Towns

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar