music monday: beach house

24 januari 2011

Det bästa med att sluta tidigt, vilket jag gör fyra av fem dagar i veckan, är att jag hinner hem medan det fortfarande är ljust. Det är fantastiskt. Jag kan faktiskt se att himlen är blå. Det känns som en lyx (och det är inte lika speciellt att se det på en helg). Jag undrar om det är för att himlen är grå större delen av vintern. Är den ens det? Blå himmel känns ovanligt.

I helgen satt jag barnvakt vilket betyder att jag fick göra mina favorithobbys: kolla på barnfilmer och rita. Vi såg Shrek 4 och Det regnar köttbullar. Synd att det var på svenska. Jag älskar den engelska casten i Shrek. Åsnan och Mästerkatten är perfekta.
När vi ritade ritade jag som vanligt natur och prinsessor (Jag vet inte varför. Jag är så tjejig. Jag ritar prinsessor, kan inte köra bil och älskar kärlekshistoier. Hej klyscha.) Jag ritade Rapunsel för jag längtar jättemycket tills Tangled har premiär. Jag har jättehöga förväntningar efter att ha lät massa roligt om den, vilket betyder att jag kommer bli besviken. Sad.

Jag har lite problem med körkortet. Jag måste ta det snart så jag kan skicka in min (färdiga) au pair ansökan. Men jag är så dålig på att köra. När jag har all tid över från skolan vill jag öva, men jag kan inte direkt övningsköra själv. Min hjärna klara inte av praktiska saker. Men jag har den att tacka för höga betyg, så jag ska inte klaga för mycket.


Eftersom det är måndag ska jag tipsa om lite musik. Denna gången från Beach House som är så härligt flimsy och vackra.

[used to be]


En fråga: vem är bäst. Oscar Linnros eller Daniel Adams-Ray? (Jag vet att det inte är en tävling.) Jag tror jag tycker Oscar Linnros men det är för att jag hört mer av honom tror jag. Och för jag härstammar från Sundbyberg.

Nu ska jag laga mat. När jag är hemma själv står jag jättemycket i köket och bakar och lagar mat och städar. Jag ser en framtid som hemmafru (eller au pair!) Det blir en av mina favoriträtter, Spaghetti Carbonara. Fast låtsas-carbonara utan ägg och äcklig ost.
x

2 kommentarer :

  1. Jag älskar verkligen Daniel Adams-Ray. Gryningspyromanen och Lilla Lady kan jag sitta och lyssna på dygnet runt.
    Spaghetti Carbonara är så otroligt gott! Fast jag brukar ha ägg och äcklig ost ;)

    SvaraRadera
  2. Daniel adams-ray

    SvaraRadera