vårväder

9 januari 2011

Idag var det nästan vår. Om definitionen av vår är snö som smälter, plusgrader, frisk luft, hala vägar och solsken, då var det vår. Och jag mindes hur mycket jag älskar våren. Det är väl det bästa med vinter, när den tar slut. Den är nog inte slut än, men jag fick smaka på det i alla fall. Slutet av vintern.

Vårväder ger mig energi. Jag hade kunnat gå flera mil. Jag ville flyga iväg någonstans. Jag ville se allt. Vårväder ger mig wanderlust. Jag gick till gymmet istället och jag har gjort klart min mattepresentation och mitt au pair-brev. Skola imorgon igen. Början på sista terminen, början på slutet. Just nu känns det inte hemskt att börja skolan. Det är så jag mäter världen. Hur hemskt den känns. Idag är en bra dag för det känns inte hemskt att börja skolan, att bli au pair, att det är kväll redan.

x

1 kommentar :

  1. Gött med vårkänslor. Sådana syns inga här än. Gatorna är täckta med en halvdecimeter is och snöslask, så det är svårt att gå normalt. Gah. Men jag har införskaffat mig ett par nya böcker, på Skövdes Akademiebokhandel, som mot alla odds nästan har allt man vill ha. Nästan. Det var Book Thief för 99, The Great Gatsby i jättesöt, grön Penguin-upplaga för 29 spänn (!) och Extremely Loud & Incredibly Close! (Eller Extremely Close & Incredibly Loud...?) Har bara läst några sidor, men den verkar underbar.

    God Vår-vinter!

    Lyra

    SvaraRadera