she looks so much like an angel

11 maj 2010

Nu är jag klar med min engelska. Jag ska berätta för klassen vad jag tycker om Lejonkungen. Och låtsas att ingen har sett den. Jag har helt plötsligt fått massor att göra i skolan. Speciellt i matten. Jag är orolig för en redovisning jag ska göra om ett halvår. Men snart är det sommarlov. Om två veckor åker jag till London. Och vi är lediga torsdag - söndag.



Idag fick jag äntligen tag på
Hush, Hush. Har väntat på att den ska finnas på biblioteket i flera månader. Jag har en ängelperiod tror jag. Jag älskar änglar. Det började med The Mortal Instruments, en av mina favoritserier, med min absoluta favoritkaraktär, Jace Wayland (möjligt en delad första plats med Peeta Mellark från The Hunger Games). Den handlar om änglar och människors avkomma, Nephilim. Jag vet inte varför jag tycker om det. Det är divine. Och vampyrer är så passé. Kolla bara den första epigrafen i boken, från bibeln;

"God spared not the angels that sinned, but cast them down to hell, and delivered them into chains of darkness, to be reserved unto judgment"
Andra Petrusbrevet 2:4
Hush, Hush vet jag inte vad den handlar om än. Men än så länge verkar den bra. Jag har saknat att läsa en jättebra bok. Kolla bara på framsidan.

Den är emo. Whatever. Jag älskar emo.



Idag var det fint väder, så jag solade lite. Nu ska jag läsa och se sista avsnittet av OC säsong 3.

xo

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar