A new position for a different view

31 maj 2010

Per request...

LONDON DAG 1

Det började med att jag var tvungen att gå upp klockan fem efter att knappt ha sovit alls. Det var inte roligt. Sen var jag jättenervös, men det gick över.
Vi flög från Arlanda (Jag checkade in med mobilen och skrev ut boardingkortet på datorn. Wow.) Jag älskar att flyga! Och jag fick fönsterplats!

Sen åkte vi tunnelbana från Heathrow. Det tog en stund och Lina var inte glad över det. En snäll tjej tog kort på oss :)



När vi checkat in på hotellet (Rummet var jättelitet, toaletten var jättestor och vi kunde gå upp på taket. Bilder kommer senare..) gick vi till Hyde Park och åt lunch: mackor från Pret a Manger. Det var ganska varmt och vi såg två vackra ekipage av häst och vagn. Vi trodde det kunde vara drottningen ute på en tur. Eller inte.



Sen shoppade vi. Vi spenderade flera timmar på Primark. Jag hade knappt några pengar kvar. Ha! Jag älskar Primark. Vi fikade på Starbucks (Starbucks!) och tog sen bussen till Victoria och köpte tågbiljetter.


Vi blev lite sena på Victoria vilket gjorde att vi blev sena att åka till Wembley. Huvudeventet på resan var ju John Mayers konsert! Vi trodde vi skulle missa den. Den värsta tågresan i mitt liv. Men vi hann och vi kom in medan förbandet, Ellie Gouldning, spelade. Jag gillar Ellie Goulding (Spotify
). Det var bra platser också. Min kamera däremot är inte så bra.

-Spänd väntan-


Efter någon timme kom John Mayer ut. Därefter följde två timmar av bliss. Det var uh-mazing. Han spelade alla mina favoritlåtar. Jag ska nog skriva om det i något annat inlägg. Fast om jag inte orkar så får ni veta att han spelade Slow Dacing In A Burning Room och Free Fallin'. Life = complete.
Det här är den bästa bilden på konserten. Man kan nästan se att det är John Mayer.



Sen gick vi hem. Vi var så trötta att vi nästan somnade först på tunnelbana sen gående hem från stationen.


Yes, det där var första dagen på vår resa. Har massor av bilder men eftersom Blogger suger är ganska dålig på att ladda upp bilder orkar jag inte.

(Jag har lyssnat för mycket på Justin Bieber. Han är med på mina Top Artists på Spotify, vilket betyder att alla mina kontakter kan se. Oh no. Som om jag kunde bli mer tween.)

xo

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar