breaking down bad reputation

5 maj 2010

Svenskar är dumma. Hur kan de förvisa Glee till 18.00 på en söndag? Säga vad man vill om amerikanare: de kan göra bra TV. Och se på bra TV. Glee har massor tittare där, och tittarna fortsätter att öka. Varför kan inte Sverige fatta vilken bra serie Glee är? Den bästa.


Jag är sjuk och mår inte bra (stackars mig); för att bli gladare såg jag senaste avsnittet av Glee. Medan första halvan av avsnittet var meh var andra halvan awesome. Jag älskar Rachel Berry:

1. Hon sjunger bäst.
2. Hon är knäpp.
3. Hon har locked lips med alla snygga killar i serien. Seriöst.




Och apopå det, jag hittade världen bästa sida för Gleeks. Med sidor för alla sorters shippers: Finn&Rachel, Jesse&Rachel, Puck&Rachel (Puckleberry!), Kurt&Finn, Will&Rachel, Brittany&Santana osv. Själv är jag för Finn&Rachel, haha.

På sidan med citat med en sida bara Brittany-citat. För att hon är bäst.

"I had a cold and I took all my antibiotics at the same time and I forgot how to leave"

Jag älskar när Rachel sjöng Run, Joey, Run, och alla killar blev förbannade och svartsjuka. Fast sen blev hon lämnad ensam och det var inte så kul, förutom att hon sjöng Total Eclipse of the Heart jättebra. Och tydligen har Jesse ett hjärta. Eftersom han sa att Rachel hade krossat hans. Jag blev förvånad. Jag vet fortfarande inte varför han gick ut med Rachel, om det var för att förstöra eller om det var för att han faktiskt gillar henne. Han verkade uppriktig..

Jag älskade också när Emma skällde ut Will inför alla lärare och alla kallade honom "slut" och "manwhore" efter. Ha!


Jag är löjligt svag för den här låten. Och de dansar balett!


Stackars Rachel. Such a drama queen.




Slutsats? Jag älskar Glee och svenskar är konstiga som inte tittar på det.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar