And the world was a song

20 maj 2010

Det är varmt. Det är sommar. Äntligen. Jag lever bara på sommaren. Ibland under vintern orkar jag inte mer och undrar om det någonsin tar slut; vardagen, skolan, mörkret. Men så kommer sommaren och det är lite mer värt att leva. Det är så vackert, så grönt och ljust.


Sommaren är också en tidpunkt då jag tycker om att fotografera. Det har inte blivit så mycket på länge eftersom min kamera inte är så bra. Men jag försöker. Jag älskar att fota. Ibland är det omöjligt. Ibland är naturen så vacker att jag aldrig vill röra mig, men att fånga den på en bild räcker inte. Det är frustrerande.

När vi flyttade för två år sedan hade jag sönder vår dator. Jag älskar mig själv för det, eftersom alla mina foton var där, inte bara naturfoton och liknande, utan alla mina från konfirmationslägret, ridläger och mitt liv. Det var ganska hemskt. Men jag har tagit nya bilder. Och lärt mig en läxa - nu sparar jag de viktiga på en extern hårddisk. Två av mina absoluta favoritbilder jag någonsin tagit försvann. Det är jag ledsen för.

Här är några av mina favoritbilder.




Det är enkelt att fota blommor. Och relativt givande.


Om det är såhär varmt i London är min lycka gjord. Vi ska till och med åka till Brighton. Semesterort - Holla!

Waiting on the World to Change. 6 dagar




Visst var senaste avnisttet av Glee bra? Idina Menzel + Lea Michele.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar