i'm gonna steer clear

25 maj 2010

Ni vet när man hör en jättebra låt och inte kan sluta lyssna på den? Man lyssnar och lyssnar. Tills den dagen man ledsnar på den. Så fort man hör den blir man så trött. Man byter snabbt låt och vill aldrig mer höra den. Men efter en tid hör man den igen och upptäcker hur bra den är. Och lyssnar hela tiden igen. Tills man tröttnar, o.s.v.

Min samuppgift har blivit något liknande. I början var jag intresserad. Jag ville veta vad Vietnamkriget var eftersom det är ganska "känt". Jag läste och läste. Sen, efter ett par timmars arbete, ville jag bara bränna upp skiten. Det var så fruktansvärt tråkigt och
onödigt. Jag ville aldrig mer se det. Men nu i eftermiddag när jag läst lite nya artiklar blev jag intresserad igen. Det var ganska spännande. Det finns en del att diskutera. Det är nästan roligt.

Jag ska bara avsluta det nu. Efteråt lär jag ha blivit less igen. Men det är bra, för då är jag klar!




Om
15 timmar åker jag till London. Jag har lite svårt att begripa det, samtidigt som jag är jättenervös. Tänk om jag glömmer något? Jag går på någon slags hyperspeed. Jag var jättetrött tidigare men efter lite kaffe är jag tvärtom. Nästan skakis. Härligt.

Och om lite mer än ett dygn får jag äntligen se John Mayer. Sista låten i nedräkningen, som jag upptäckte hur bra den är för ungefär två dagar sedan.
In Your Atmosphere.


Håll tummarna för vackert väder.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar