music love

12 maj 2010

Okey, kära läsare.

Låt oss ha ett ögonblick av andakt.

För har ni
sett artisterna på Eclipse's soundtrack? Har ni sett dem??


Och det är inte ens klart än. Det här är de som är med än så länge.

1.Metric – “Eclipse (All Yours)”
2.
3. The Bravery – “Ours”
4. Florence + The Machine – “Heavy In Your Arms”
5. Sia – “My Love”
6. Fanfarlo – “Atlas”
7. The Black Keys – “Chop And Change”
8. The Dead Weather – “Rolling In On A Burning Tree”
9. Beck and Bat For Lashes – “Let’s Get Lost”
10. Vampire Weekend – “Jonathan Low”
11.
12.
13.
14.
15.
+ Muse - Neutron Star Collision (Love is Forever) och Jesse & Joy - Magic & Desire någonstans på listan.

The Dead Weather? Muse? Florence + the Machine?
Vampire Weekend? Mother-effing METRIC?


Jag vet inte hur det kan bli bättre. Det är som sagt inte klart än. MySpace, eller Summit, eller vem det nu var, kom på den
briljanta idén att posta en sång i taget i halvtimmen hela dagen, så hela får vi väl i natt någon gång...

Det skulle väl vara om typ Jimmy Eat World var med.


Jag tyckte om Twilight soundtracket (Rob Pattinson, Iron & Wine, Muse, Linkin Park) och älskade New Moon soundtracket (Muse, Anya Marina, Thom Yorke, Death Cab, The Killers, eh, ja alla). Men det här är bättre än någonsin.

Och av det jag lyssnat av dem jag inte hört förut - Bat for Laches, Fanfarlo, Jesse and Joy och The Bravery - (tack vare LTT) verkar det fantastiskt.


Jag är extatisk. Det var länge sen jag kände så. Tack Eclipse Soundtrack (musiken är något de lyckats med)!

Här är mina favoritlåtar av några av de inblandade. (LYSSNA PÅ METRIC!)

Metric - Blindness


Muse - Time is Running Out


Vampire Weekend - Giving Up the Gun


Florence + the Machine - Cosmic Love


Om jag orkar uppdaterar jag resten imorgon. Jag älskart.

Nu ska jag se Glee. Ännu mer bra musik!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar