windham, ny

9 februari 2012

I helgen följde jag med familjen till deras vänners skidstuga. Det var inte så mycket en skidstuga, som en gård uppe i bergen. Den låg i "upstate New York" vilket innebär den delen av New York som inte är New York City. Det var väldigt vackert där och jag var glad att komma till ett ställe med lite natur och lite mindre bebyggelse. (Jag har fortfarande inte hittat en skog att gå till här... Jag är tvungen att köra till dem.)




Första kvällen åkte jag och familjen ner till centrumet och åt middag på ett diner (mitt val). Jag åt en jättegod pastarätt vilket kändes gjorde att det inte kändes så mycket som ett diner. Och vi satt inte i ett bås för vi var för många.
På kvällen satt jag och den andra familjens svenska au pair (!) med de vuxna och spelade gitarr och sjöng framför brasan. Det nblev extra klyschigt när de började sjunga country. Men det var väldigt trevligt.

På lördagen lämnade de flesta huset förtom jag, Jess, A (svenska au pairen), Luke och den andra familjens yngsta. Jag läste Bossypants och drog sen ut de andra på en liten promenad runt huset. Vi utforskade den gamla ladan och vandrade runt i skogen längre ner.

Här sitter jag och ponders.



Efter en snabb lunch i huset åkte jag med Luke och Jess till skidbacken där vi mötte JT och John (värdpappan). Jag slapp dock åka skidor. Istället åkte vi ner till tubing backen. Det var rätt kul även om backen hade kunnat vara längre. Ett stort plus var att de hade en lift uppför backen. Lite skillnad mot att släpa en stor badring upp igen.



På kvällen hade vi en middag, alla vuxna, (medan de 9 pojkarna i huset kollade på film) bestående av jättegott bröd, pastagratäng och quiche. Till efterätt åt vi s'mores. Inomhus. Tillagad på en jättecool liten s'mores station. Och efter lite mer sång spelade vi Pictionary, vilket mitt lag förlorade stort på.


J.T. och Luke

På söndagen åkte vi hem igen. Vi råkade ta the scenic route hem. Vi åkte på slingriga vägar längs bergskanterna, förbi vattenfall och storslagna utsikter och jag mådde illa. Och sen var vi hemma.



1 kommentar :

  1. !!! I did this also:
    http://katofdiamonds.tumblr.com/post/17632490229/indoor-smores

    SvaraRadera