söndag

27 februari 2012

Igår hade jag som sagt LCC-möte (möte med alla andra au pairer i området). Det var ett host family-möte och hölls på en roller skating arena. Det var första gången jag åkte roller skates och det var svårt, men jag höll i mig i kanten. Det var jätteroligt att se barnen åka. De var verkligen som Bambi.



Vi åkte någon timme men det blev tråkigt rätt fort. Det är problemet jag har med de flesta sporter. De blir tråkiga så snabbt och man måste hålla på med dem så länge. Vi gick i alla fall av isen trägolvet och köpte en slushie och sen fick vi åka hem. Det var inte så hemskt på mötet som jag tänkt, mest för att jag slapp sitta ner och prata med andra au pairer.



Senare på kvällen åkte jag till en STOR kyrka i närheten. Min kompis Sue hade bjudit in mig till deras ungdomsmötesgrej, The Well, som är på söndagar. Och jag tänkte, why not? Om man vill träffa människor i USA är kyrkan en väldigt bra början. (Jag berättade för Sue att i Sverige går inte många i kyrkan och hon undrade vad vi gjorde på söndagar då. Sover?)

Gudtjänsten - eller vad det nu var - började med musik som höll på så länge att jag trodde det skulle vara bara musik. Men det var rätt bra. Folk stod upp och sjöng med och flera hade händerna i luften och dansade. Sen höll en person en slags predikan som handlade om frukostflingor och tävlingar och priser. Mot slutet blev det VÄLDIGT preach-y, när han fråga om det var någon som ville ta emot Jesus i sitt liv för första gången, räck upp din hand, vi ska be för dig.

Efter gudtjänsten gick vi till ett rum där vi fick äta flingor - det var cereal Sunday, apropå predikan - och kaffe. Vi fick också fylla i ett kort och svara på frågan om vi hade a) förnyat vårt åttagande till Jesus, b) tagit emot Honom för första gången eller c) annat. Utöver det var det väldigt trevligt där. Folk var väldigt utåtgående och det var lätt att prata och jag fick smaka jättegoda flingor. Eller efterrätter. Vad man väljer att kalla det.

Det här var den enda bilden jag tog.. Och då hade jag tyvärr ätit upp flingorna.


Och när jag kom hem kollade jag på Oscarsgalan och eftersom jag började kolla sent kunde jag spola igenom nästan hela. Awesome. Jag behövde inte kolla på ett enda tacktal.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar