valentine's day

15 februari 2012

Igår var det ju Valentine's Day, en dag jag aldrig brytt mig mycket om. Well, jag tycker inte om att män ska ge kvinnor blommor och choklad och sånt (en dag om året) och att det marknadsförs som en dag för kvinnors njutning snarare än bådas OCH att de på något sätt kan köpas med lite blommor (se till exempel den här UNDERBARA Superbowl-reklamen från Teleflora).

Whatever. V-Day är rätt så sort här i USA. Jag såg för veckor sedan folk som pyntade sina hus (ni vet sånt man gör för jul?) Och alla affärer man går in i har en chockrosa vägg på minst ett ställe.

Det här var Valentine's day för "min" 3-åring:

Godis och grejer från alla hans klasskompisar. Awwww. Lägg märke till att allt är knutet till en animerad film. (När jag gick i skolan fick man inte ens ta med sig godis.)



Och det här var Valentine's Day för mig!! Vem är min hemliga beundrare undrar ni nu? Ha ha ha ha ha ha. Det var min väldigt snälla värdfamilj som ville jag att skulle uppleva Valentine's Day the American way.



Kulturellt utbyte.

Barnen mötte mig i dörren när jag kom hem från skolan med "Happy Valentine's Day!" "Happy Birthday! ...Valentine's Day!" Efter den första förskräckelsen blev jag väldigt rörd.


Alla hjärtans dag (slut med användandet av engelska) innebar också vårtecken! Snödroppar! Jag försökte dela med mig av gjädjen med Luke men jag hade ingen aning om vad det heter på engelska. (Det visade sig att de heter exakt vad man tror.)

1 kommentar :

  1. Oj hjälp! Jag hade ingen aning om att Valentine's Day var så stort i USA! Trodde de överdrev i alla filmer, haha ;)

    SvaraRadera