den senaste veckan

4 februari 2012

1. För några veckor sen hade vi snö men den är borta sen länge. De senaste dagarna har det varit så varmt. Minst 10 grader. Det känns som om det är vår, alltså är det vår.
Ser ni rådjuren?



2. Jag har som sagt äntligen registrerat mig på det lokala colleget. Det var världen process. Jag var tvungen att först ta ett placement test för att se om jag behövde ta English as a Second Language kurser. Det testet gjorde jag fredag kväll. I tisdags kunde jag få tag på resultatet och fick veta att jag inte behövde ta ESL-kurser. Då var jag tvungen att ta ännu ett placement test för att se om jag behövde ta några Intro to college writing/reading kurser, vilket jag gjorde direkt när jag var där i tisdags. Av någon anledning fick jag inte hela testet utan när jag åkte till skolan i torsdags fick jag veta att jag var tvungen att ta ännu en del. Och det var så nära att jag inte skulle kunna registrera mig då heller. Men jag sa att jag bodde jättelångt bort och jag inte hade en bil ("Are you taking the train? But how do you get to the train station?" "I walk." "But it's a long way..." "I'm getting a car next week or something." "Oh. I thought you were going to take the train all the time!" Det tog kanske 20 minuter till stationen) så de lyckade ta fram mitt resultat och jag kunde ÄNTLIGEN registrera mig för en kurs.



3. Av någon anledning letar jag konstant efter svenska saker här i USA. De här hittade jag på närmsta CVS:



4. Jag var på Scotch Plains bibliotek i måndags. Äntligen! Nu har jag ett lånekort och behöver inte köpa varenda bok jag ser (jag kommer säkert göra det ändå). Mitt första lån var The Absolutely True Diary of a Part-Time Indian. Den var rolig och gick väldigt snabbt att läsa, och aningens deprimerande.

Jag gick också till the comic book store i Scotch Plains (att de ens har en!) Jag gillade den. Den hade en hylla med Doctor Who grejer, Hagbard Handfaste på engelska (se #2) och massa massa sällskapsspel. Och comic books såklart. Jag gillar Scotch Plains.


5. Jag var med Jess och barnen på The Cheesecake Factory i onsdags. Jag vet inte exakt hur det kommer sig att jag känner till det, för jag visste om det innan jag såg The Big Bang Theory. Jag åt en jättegod pastarätt och till efterrätt en Red Velvet Cheesecake.

Jag kände mig dum när vi hade ätit klart. Servitrisen frågar "Do you want me to wrap this up?" och jag hörde inte riktigt och jag fattade ändå inte vad hon menade. "Sure, you can take it...?" Hon bara stirrar på mig. "Do you want to take it with you?" Dumma jag. Hon undrar bara om jag ville ta med mig det som var kvar hem. Jag hade kannpt någonting kvar så jag sa nej.
Jess sa åt mig att fota påsen med hennes och pojkarnas mat. Jag tog med min cheesecake hem. Eating the American way eller något sånt.



6. Det bästa med att ta hand om yngre barn är att man känner sig så bra på allt man gör. Jag kan rita en regnbåge och känna mig som en konstnär.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar