new york city [del 1]

8 november 2012

Så. Jag åkte till New York på lördag kväll (och mötte min familj från Sverige) och fick känna på kyligt väder för första gånen på länge. Och jag kunde använda mig Ravenclaw-halsduk vilken kan ha varit det bästa med hela veckan. (Jag har fortfarande inte bloggat om mitt besök på The Wizarding World of Harry Potter.)

Söndagen var den enda hela dagen vi hade i ett fullt fungerande New York. Men det var en mycket trevligt söndag. Vi tåg tunnelbanan och en buss ut i Queens till en 4H-liknande gård där de hade en höstfestival OCH EN CORN MAZE. Den var jättebra, corn mazen! Det gick faktiskt inte att hitta i den (vi gjorde det till slut, men det var svårt!) och majset var högt och tätt och det var perfekt.

 nyc007.jpg
 nyc010.jpg
 nyc014.jpg
 nyc016.jpg
 nyc024.jpg
 IMG_2370.jpg
Jag drack varm apple cider där och gudar vad gott det var. Bättre en varm choklad tror jag.
 nyc029.jpg
 nyc032.jpg
 nyc034.jpg
 nyc038.jpg
 nyc043.jpg
Är jag glad över corn mazen eller min halsdduk? Båda tror jag.
 nyc045.jpg
 nyc046.jpg
Sen åkte vi in mot Manhattan men hoppade av tunnelbanan innan vi åkt över East River för att besöka ett kvarter som har massor med graffiti och det var väldigt häftigt. Sen fikade/åt vi på ett skitsnyggt diner. Jag åt Boston Cream Pie som var lite tråkig. Jag borde ha tagit cherry pie.
 nyc059.jpg
 nyc062.jpg
 nyc064.jpg
 nyc065.jpg
 nyc071.jpg
 nyc078.jpg
 nyc084.jpg
 IMG_2373.jpg
 nyc099.jpg
 nyc106.jpg
 nyc111-1.jpg

Till sist åkte vi in till Manhattan och besökte Grand Central Station och obligatoriska Times Square, som jag redan har sett.
 IMG_2374.jpg
 nyc126.jpg
 nyc132.jpg
(Jag vet inte vad det här är egentligen men både Harry Potter och The Hobbit är med på bilden!)
 nyc136.jpg
Något jag inte har sett tidigare var the Naked Cowboy.
 nyc150.jpg

Som en försmak på Sandy stängde tunnelbanan klockan 7 så vi åkte tillbaka till Brooklyn där vi bodde och åt. På vägen hem började det bli stormigt. Jga kan också tillägga att innan jag lämnade Florida stängde skolorna på grund av Sandy och jag var livrädd för att inte mitt flyg skulle gå därför men flygplatserna öppnade i tid OCH SEN FÖLJER SANDY MED NORRUT. Ameh.
 IMG_2385.jpg

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar