palm beach

1 juni 2012

I söndags åkte jag ner till stranden vid Palm Beach, som är en ö precis utanför fastlandet. Stranden var helt fantastisk och de enda stället på ön man inte fick värmeslag. Jag gick längs stranden och tog lite bilder. Därefter gick jag in på Worth Avenue. Det är en gata med affärer, gallerier och några restauranger, och hade inte affärerna varit märkesaffärer hade det nog varit min favoritplats i staden. Huvudgatan var jättevacker, med blommor och palmer, och från den gick små gränder och gångar mellan husen med fontäner och små boutiquer. Hela stället hade en medelhavskänsla.

Efter promenaden bland husen blev jag så varm att jag var tvungen att gå ner till havet och ta ett snabbt dopp. Vattnet var jättevarmt. Hur är det möjligt? Vågorna var höga, vilket stärker mitt hopp om att lära mig surfa.





IMG_0091.jpg
IMG_0091.jpg
IMG_0091.jpg



IMG_0091.jpg

IMG_0091.jpg
IMG_0091.jpg

På vägen hem fastnade jag i en av de enorma åskovädren. Jag såg ingenting för att det kom så mycket regn. Det var läskigt. Jag tog mig i alla fall hem och kunde duscha av mig all sand. På kvällen hade jag au pair-möte med den nya au pair-gruppen. Gruppen var jättetrevlig och mötet var kul. Vi pratade om hemska au pair-upplevelser/värdfamiljer och åt pizza.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar