en (vanlig?) vecka som au pair

2 juni 2012

Jag har några överblivna bildern från den senaste veckan. Först kommer några bilder från downtown West Palm Beach, som ligger precis vid City Place (utegallerian). Det var främst en gata med några butiker och restauranger och ett jättestort bibliotek. Det var inte mycket att hurra för - de hade inte ens något riktigt café utöver Starbucks. Och ingen bokaffär. Jag börjar hålla med Neil Gaiman:
“What I say is, a town isn't a town without a bookstore. It may call itself a town, but unless it's got a bookstore it knows it's not fooling a soul.” 

Men det fanns häftiga murals. (Bilderna här är egentligen gatan mellan downtown och City Place, men whatever.




I onsdags hade femåringen jag tar hand om - L for now - skolavslutning/Pre-K graduation. Riktiga, om än små, graduation gowns och caps, diplom och en fruktansvärt dålig film med bilder från året man kunde köpa. Som vanligt provocerade det mig när de läste upp korta beskrivningar av barnen och tjejerna beskrevs som "gentle, kind-hearted and fashionable" och killarna "independent, smart and fun." De sa till och med att en tjej var en jätteduktig "female artist". Jag vet inte ens vad det är.
När vi ändå är på ämnet: VARFÖR MÅSTE ALLA TJEJER HA PÅ SIG ROSA OCH LILA? Det gör ont i mig att se det. Och varför gör klädaffärerna kläder som barn tycker är fina, med tusen olika mönster och tryck, när de ser anskrämliga ut? Det är som att ge barn godis hela tiden - det är klart att de vill ha det, men det finns ju ingen anledningen att ge efter.

Anyway. Efter avslutningen åt vi middag med familjen på en italiensk restaurang. Det är bra att gå ut med värdfamiljen för de betalar alltid... Haha.






Eftersom barnen har slutat skolan har jag åkt med dem till olika parker i veckan. De är skönt för jag kan sitta och göra i stort sett ingenting i några timmar - läsa till och med - men det svinjobbigt att få med sig barnen överallt och det slutar nästan alltid med att ett av barnen kissat på sig.
I tisdags blev vi tvingade att vänta i en kokhet bil under ett fantastiskt åskväder. (Man skulle kunna tro att om man bor på ett ställe där det är oväder dagligen, att barnen inte skulle vara rädda för åska. Tyvärr är det inte alls så.) Och jag såg stora barr.



För att komma ut ur huset (läs slippa barnen) åker jag till gymmet på kvällen och jag stannade på Starbucks efter och satt utanför och lyssnade på regnet. På ett sätt har Florida det absolut bästa klimatet. Det är alltid soligt och varmt, vilket är underbart, OCH nästan varje dag regnar det några timmar så man kan med gott samvete sitta inne och kolla på TV. (Jag tror jag har nämnt regnet/ovädren för få gånger. Jag hoppas ingen har missat att det åskar/regnar nästan varje dag.)

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar