grassy waters perserve

15 juni 2012

I söndags åkte jag med mina colombianska au pair-vänner till en park i Palm Beach Gardens. Det var en fantastisk park. Det var väl mer ett naturreservat och ett träsk. Det närmsta jag har kommit djungel, en träbana som tog oss över den vattentäckta marken och djur som alligatorer, ödlor och anhingas.





 





Det var fruktansvärt varmt men vi gick den kilometer långa rundan och vilade varje chans vi fick. De hade bänkar och gungstolar utplacerade runt vägen och där fläktade det. Det var ett jättefint stället och reservatet verkar vara ganska stort med flera andras trails. Det var som en liten försmak till Everglades, som jag måste ta mig till under året. (Det såg också lite ut som en myr/sjö i Sverige, speciellt där det växte granar.)








Det var egentligen det enda intressanta jag gjorde förra helgen. Jag jobbade länge på lördagen och åkte till en comic book store i närheten (den var lite för mycket comic book store för min smak). För att vara en stad i stort sett, har de väldigt få bokaffärer här. Leesburg i Virginia, men ungefär halva antalet invånare, hade fler. Samma sak med caféer. Lite meh.

1 kommentar :

  1. hum, ja, när jag såg en del bilder tänkte jag också "nämen, det ser ju ut som här!" :) du verkar ju ha det skapligt. det har jag med. igår började jag packa böcker och kläder, eftersom vi flyttar när vi kommer hem från två veckor i danmark, som börjar på söndag! exciteeeed. hoppas du får en givande sommar :-) /BK

    SvaraRadera