mounts botanical garden

20 juni 2012

Igår började jag mitt nya schema som innebär att jag börjar vid 3 på eftermiddagen. Så på förmiddagen fick jag en lätt panikattack för att jag hade för mycket tid och för lite disciplin. Eftersom jag var så nere förra månaden, och av och till det senaste halvåret-året, är jag livrädd för att känna så igen. Jag visste bara att det var saker jag borde göra men jag kunde inte bestämma mig för några av dem. Till slut åkte jag nästan paralyserad till biblioteket och det kändes lite bättre.

Men det som gjorde allt bra igen (för studen i alla fall) var att jag besökte den botaniska trädgården som ligger vid flygplatsen. Jag åkte till the DMV - stället man skaffar körkort, registrerar bilen, osv - som är känt i USA som helvetet på jorden. Det stora problemet är köerna vilket jag inte tycker är så farligt. Men rummet var proppfullt med människor och jag visste inte var jag skulle gå eller göra, så jag vände i dörren. En annan dag. När jag är bättre utrustad.


Precis bredvid låg i alla fall den botaniska trädgården så jag gick körde dit. Den var helt fantastiskt. Allt blommade - från rosor till mer exotiska blommor jag inte kan namnet på. Och så många olika palmträd! Jag tänker alltid att palm är ett sorts träd. Men med alla olika bredvid varandra förstod jag snabbt hur dumt det är.










Jag gick runt i det magiska stället och njöt av lite (mer eller mindre) vilt natur. Det var bara myggen och det äckligt stora/livsfarliga spindlarna som förstörde det. Och att jag var tvungen att åka innan jag hann sett allt. Men det betyder att jag måste åka tillbaka.













Min värdmamma hade inte ens hört talats om trädgården trots att den ligger 5 minuter bort. Jag antar att det är bra att turista i sin hemstad också.






Inga kommentarer :

Skicka en kommentar