vecka 2

27 maj 2012

Nu har det gått en och en halv vecka sen jag kom till Florida. Jag har i veckan börjat hitta runt lite här - kör barnen från skolan och till karaten, har åkt till downtown West Palm Beach och City Place, ingen av dem särskilt mycket att hurra för. Har solat lite och blivit myggbiten. Än har jag inte varit ner till havet men jag får åka imorgon kanske, eller nästa vecka.



Jag gillar det (fortfarande?) rätt mycket. Det tråkiga är väl att det känna som om det är så litet, West Palm Beach, och jag har ingenstans större att söka mig. Och jag vet inte hur jag ska träffa vänner och som vanligt står jag inte ut med att behöva umgås med folk jag inte gillar bara för att. (Är lite för nere för att blogga nu egentligen.)



Den här veckan har jag försökt läsa en del för att få ut något av tiden när jag inte gör någonting. Och jag har sett massor av Up All Night, som jag starkt rekommenderar. Den är så rolig och fantastisk och annorlunda.



Idag såg jag Eurovision Song Contest med hjälp av SVT Play - vet inte riktigt varför - men tyckte det var lite kul att vinna ändå. Och det är roligare att se med twitter och tumblr som kommentatorer.

1 kommentar :

  1. Jag set vi sidmenyn att du läser Sylvia Plath. Vad tycker du om hennes andra böcker? Lika bra som The Bell Jar?

    Svar: Vad skönt att du gillade inlägget! Jag har blivit så kräsen med vad jag publicerar, vilket känns så löjligt. Vilken härlig bokdröm du hade. Att döpa bakelserna efter karaktärer är ju helt genialiskt! Fast jag skulle ha svårt att välja om jag skulle ta en bakelse jag gillar eller en karaktär jag gillar när jag skulle fika.

    Williams videos är så underbara! Jag brukar också få MVG i det mesta, och försöker alltid hålla tyst om det. Tyvärr kommer mina kompisar ofta och frågar vad jag fick. Då blir det precis som i Williams video "Men det är ju skitbra!".

    Du borde försöka stalka Green-bröderna. Det skulle ju vara så awesome!

    SvaraRadera