bilder

13 maj 2012

Jag har en hel hög med bilder från de senaste veckorna. Tänkte posta några nu, med mer eller mindre sammanhang..


I Leesburgs historiska distrikt - helt klart det bästa med var jag bor nu - hittade jag en jättestor anktikaffär rumserad i ett helt fantastiskt hus. Grejerna var mer eller mindre intressanta, men jag ville bo i huset. Klädavdelningen hade massor av vackra hattar och vintageklänningar.

H003.jpg
H003.jpg

H003.jpg

Förra helgen var det Cinco De Mayo. Jag åkte med min värdmamma och barn till en stor antikmässa - så mycket skräp! och coola pins! - och sedan åt vi lunch på en mexikansk restaurang som var rätt festligt dekorerad. Det var en ren slump att vi gick till en mexikansk restaurang, så det var lite tur att vi gjorde det.

H003.jpg

Här är några bilder från min senaste resa in till Washington, DC. Jag gick till några av muséerna vid The Mall. Först gick jag igenom det naturhistoriska muséet som inte var särksilt intressant (det är samma saker på alla naturhistoriska muséer...) och sen sprang jag snabbt in på American History Museum. Det enda jag såg därinne var flaggan (Star-spangled är det konstigaste engelska ordet jag vet. Spangled. Spangled).
Vid The Mall har de en liten park som är mer som en genväg mellan en stor väg och the mall. Jag tycker om den men jag har aldrig sett några fjärilar i den.

H003.jpg
H003.jpg
H003.jpg

Jag har bara en bild på den här gigantiska ormen för jag trodde seriöst att den fanns på riktigt och undrade hur jag hade kunnat missa den. Men det visade sig att den är utdöd.


Och Vita Husets baksida.

1 kommentar :

  1. ah fy fan jag höll på att dö när jag såg bilden på ormen

    SvaraRadera