fler bilder av west palm beach

22 maj 2012

Har haft en trevlig och första helg med min familj och jag är fortfarande så tacksam att jag hittat en familj jag trivs hos. De bor på en gated cul-de-sac (jag har alltid velat använda det ordet) med en liten damm i mitten.







Fredag eftermiddag var det barnkalas på simskolan min värdmamma har startat - kaos i ett litet rum fullt av småbarn och föräldrar, men åtmistone pizza och god tårta.


På lördag morgon väcktes jag av barnen och sedan satt jag med dem på deras karateträning och lekte resten av dagen hemma med dem. På kvällen åkte jag med M till närmsta köpcentrumet. Det såg ut exakt som alla andra köpcentrum här med exakt samma affärer.

Söndagen började också tidigt med Skypande och barnvakt i några timmar. Vid 12 var det dags för Grand Opening på simskolan så vi hängde där i några timmar och åt gold fish och jag fick träffa resten av the extended family. Efter öppnandet åt jag middag med familjen eftersom M:s föräldrar firade sin bröllopsdag.


De senaste dagarna har jag kört omkring lite i West Palm Beach själv. Har inte hittat något jättemysigt ställe än men jag har inte åkt till vattnet än. Det är mest stora varuhus och strip malls häromkring. Paper Town av John Green utspelar sig i Florida någonstans och det jag minns allra mest med den boken var miljön; strip malls, cul-de-sacs (två gånger!!) och pooler.

Och that's it. Nej förresten - idag körde jag förbi ett rött trähus med vita knutar och jag gjorde en double take. Det såg så konstigt ut där bland vanliga amerikanska hus. Det såg så svenskt ut!


P.S. Jag har Instagram nu, heter Johannaerikak, om ni vill se hispterbilder av Florida.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar