skogspromenad

27 oktober 2011

Idag var jag, min mamma och min mormor iväg på en utflyck. Jag fick köra. Yey! Not really. Jag hatar att köra bil. Men jag måste bli bättre.

Anyways. Vi åkte till ett litet skogsområde/naturreservat eller något sånt. Det var fabulöst. Det är höst, som ni alla vet, så det var overkligt färgglatt. Dessutom var det mulet och dystert och jag vet inte varför, men jag älskar sånt väder. Ibland är det så vackert att det gör ont. I alla fall så vackert att tar kort på ALLT. (Helt seriöst, jag har tusentals bilder på träd. Jag älskar att fota träd. Jag älsar att se på träd. Jag älskar träd.) Så. Här är några av bilderna. (Knappt tio procent av dem, så jag är redan rätt barmhärtig.)





Jag är rätt ledsen att säga att jag är en sån som inte alls är rädd för djur förrän jag är tre meter ifrån dem. Då blir jag livrädd. MEN ALLTSÅ KOLLA PÅ HUR STORA DEM ÄR OCH HORNEN! Jag hade hela tiden en escaperoute i huvudet. Men den på bilden ser ut som en hund. De rörde sig för övrigt inte en milimeter medan vi gick förbi.


Det var här vi var!

Här ser ni en otroligt intressant hög med stenar. Det är faktiskt resterna av en vikingaborg. Jag gick runt och låtsades att det var Winterfell/Vinterhed för tusentals år sedan (på den tiden det fanns drakar), eftersom det fanns en inre och en yttre borggård.



Sen kände jag mig som Katniss när jag åt rötter. Mamma var förvånad över att jag inte visste att man kunde äta de rötterna, men är inte det hennes fel? Hon borde ju ha lärt mig vad jag kan äta i naturen. Nu vet jag i alla fall. (Fast rötterna var inte så goda. De smakade lakrits och beskt och sött.) Obs! Jag kommer inte ihåg vad växten heter.









Slutligen så plockade vi nypon. Vad kan man använda nypon till? Jag vill göra någonting roligt med dem. Annars ska man kunna göra te, tror jag. Eller hemmagjord nyponsoppa?


Jag tycker det är rätt bra att man fortfarande kan vara ute i slutet av oktober. Det har liksom inte kommit snö än! Det borde firas.
[Slut på något random inlägg.]

1 kommentar :

  1. Hejsan!
    Fina höstbilder du tagit! :) Angående bilden med skyltarna så insåg du nog har varit där jag bor!
    Lite roligt sammanträffande :)

    SvaraRadera