bokbloggträff

24 oktober 2011

Här kommer ett inlägg som är alldeles för sent. Men det är min blogg och jag bestämmer! Det känns nästan löjligt att skriva om det nu men jag gör det för mig själv. Annars glömmer jag det kanske. Den här bloggen är i alla fall till för att kunna läsa om femtio år. Right. Jag borde sluta nu.

För två veckor sedan var jag på en bokbloggträff, anordnad av Elin och Frida. Andra människor som var där var: Nea, Amelie, Pia, Olivia, Anna, Amina, Oskar, Sara Bergman Elfgren, Elin Fahlstedt och Fredrik Lindblom.
Ni borde alltså läsa deras bloggar/böcker/m.m. för de är alla sjukt duktiga.

Well. Det var jätteroligt. Mycket roligare än jag trodde (jag var så nervös, ugh). Sara berättade om Cirkeln (som precis blivit nominerad till Augustpriset!) och vi ställde frågor, Fredrik berättade som sin bok Röd Skymning och visade de otroligt vackra illustrationerna i hög kvalitet och Elin visade och pratade om sina böcker, Umbra och Önskeprickar. Och därefter pratade vi om böcker (duh) och vad vi läste och Harry Potter och AVPM och allt möjligt. Och just det, vi fick fika också. Viktigt. Timmarna gick i alla fall jättefort och det var ett jätteroligt initiativ av Elin och Frida.
Det var också kul att se människorna bakom bloggarna.

Ooo. Jag fick med några böcker också - Gargoylen av Andrew Davidson som vi alla fick av Nordstedts och Divergent av Veronica Roth som jag fick för att jag skrek högst och snabbast, av Sara. Och eftersom vi träffades på ett bibliotek lånade jag några böcker.

Jag tog inga bilder direkt, men bilder finns till exempel här, här, här och här.


Annars är jag rätt excited denna vecka, vilket är dumt, men jag är det ändå. Och jag har sett Sherlock alldeles för mycket vilket gör mig löjligt glad (när jag kan varje dialog utantill är jag nöjd, kanske) (några favoriter). Den här veckan ska jag dessutom försöka skriva om en bra bok jag läste i helgen.

Ha det bra!

1 kommentar :

  1. Bättre försent än aldrig :P Det är sjukt roligt att läsa hur alla tyckte bokträffen gick! :D
    SVAR: Aw tack så mycket! Jag vet själv att bloggen har varit lite konstig, men jag är superdupermegaglad över att du inte gav upp att kolla!!! :D Tack sååååå mycket!! <3 <3 <3

    SvaraRadera