röran i mitt huvud

17 oktober 2011

Jag är tillbaka på mitt vanliga bloggschema igen (det finns ett sånt i mitt huvud). Får se hur länge det håller. Kanske till imorgon. Obs, det här inlägget är lite överallt.


1. Jack's Mannequins nya album släpptes förrförra veckan eller nåt sånt. Det heter People and Things och är jättebra. Och jag tänkte dela med mig av min favoritlåt från skivan - People, Running.



De har gjort kortfilmer till alla låtar på skivan. Jag älskar den till My Racing Thoughts. Jag har inte sett de andra än.
Jag vet inte på vilket annat sätt jag kan visa min kärlek för Andrew McMahon och Jack's Mannequin än det här.


2. I helgen gjorde jag misstaget att se första avsnittet/filmen av Sherlock. Duuuuuude. Det är det enda jag kan säga. Det är så fruktansvärt bra. Det är typ det bästa jag sett. Vilket jag säger ungefär en gång i veckan, så jag vet inte hur stor vikt det har. Jag blev kär efter kanske två minuter - jag skojar inte. Och jag har sett två avsnitt. Av de tre som gått. (Egentligen kan man kalla det en miniserie eller tre TV-filmer, istället för en TV-serie. För det är tre avsnitt på 90 minuter. Men det kommer en andra säsong nästa år!)

Grejen är att de gick på BBC förra sommaren och på SVT förra hösten eller något sånt så jag är lite sen här. Men det är hela tumblr också, så jag gissar att den precis har haft premiär i USA och att det är därför alla helt plötsligt är förälskade i den. Tumblr är i alla fall mitt andra hem. På Sherlock-taggen och på alla tumblrs som älskar Sherlock finns massor av människor som shippar Sherlock och Watson. (Alltså det är omöjligt att inte göra det. Varje avsnitt är som porr. Not kidding.) Jag känner min mindre konstig där.

Det bästa med serien Sherlock är Sherlock Holmes (just det, Sherlock utspelar sig i nutid, så det är en modern version av Sherlock Holmes). Han är fruktansvärt irriterande och rolig och smart och så vidare. Men det är någonting sårbart över honom som gör att man förlåter hans odräglighet (också för att jag önskar att jag kunde vara likadan mot människor och komma undan med det) och skådespelaren är jättebra.
Steven Moffat, som skriver serien, skriver också Doctor Who. Så det är säkert därför det är så bra.


3. Jag kan verka lite löjlig just nu. Men anledningen till att jag kollar på massor av jättebra TV är för att jag inte orkar tänka på mitt liv. Jag måste söka till en skola och jag vill verkligen inte. Och därför hatar jag allt och alla. För jag har alltid velat plugga på universitet och sett fram emot det och vetat att jag kunnat och bla bla bla. Men nu vill jag inte längre och det är universums fel. Jag blir för deprimerad om jag tänker på det för mycket så jag distraherar mig själv med TV. Och böcker om jag orkar.


4. Jag sparade det här till sist för att inte förlora all credibilitet och tro om att jag är en någorlunda vettig person. I posten idag kom de två tee:na jag köpte på Threadless för några veckor sedan. De är så vackra. Jag skäms lite för hur glad jag är över dem. Det här var förresten min födelsedagspresent till mig själv.






Ser ni vem jag har blivit? Jag läser åtminstoner Sylvia Plath just nu. Så jag är inte helt lost.


5. Jag borde ha en femma med. Det låter bättre är fyra. Det får bli att jag och en kompis i helgen var på inflyttningsfest och hade med världens bästa present. Nybakade chocolate chip cookies i en korg, Desperate Housewives-style. Never mind att kompisen är 18 och alla andra typ hade med sig alkohol. De var jättegoda.



The end.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar