music monday: my gift is my song and this one's for you

27 december 2010

Jag har jobbat idag också. Det går lite bättre, fast jag är lite awkward. Och jag är så rädd för att göra fel. Nu är jag ledig till torsdag!

Eftersom året är påväg att ta slut, och jag älskar listor, så jag tänkte under veckan lista årets bästa böcker/filmer/musik. Nu när jag har skrivit det här är jag tvungen att göra det också.


I helgen var jag i huvudstaden och såg Narnia: The Voyage of the Dawn Treader. Den var förträfflig (jag letade efter synonymer till "jättebra" för jag är less på det ordet och förträfflig kom upp. prima. det kom också upp.)
För det första var den vacker. Det är inte helt oväntat - Narnia är vackert. Duh. För det andra var den rolig. För det tredje är Caspian snygg. För det fjärde är killen som spelar Eustace (useless) sjukt bra. För det femte är Lucy bäst.
Jag ska sluta räkna nu.

Filmerna blir bättre och bättre! Det verkar vara så med alla filmer. Dawn Treader är en av mina favoriter i bokserien, så naturligtvis var den bra.
Jag kom precis på en sak på slutet som inte var bra. Men eftersom det tog mig till nu att komma på det är den ändå ganska bra. Men wtf, varför var inte det med?


Jag är lite stressad. Jag måste läsa ut The Tale of Two Cities till på fredag för jag vill kunna räkna den som att jag läst ut den i år och jag vet inte om jag kommer hinna. Och istället för att läsa sitter jag framför datorn. Eller kollar på serier (Misfits!). Gud, mina problem.


Här kommer två låtar. Jag har en relapse av Slow Dancing och sen en version av Your Song som är så läskigt vacker att jag vill rama in den och sätta upp den i mitt rum.

[kolla inte på videon; det förstör lite. hah.]




Hoppas er vecka blir bra.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar