best of 2010: top 5 böcker

30 december 2010

Det här är den roligaste och den svåraste listan. Årets bästa böcker! Jag har, inlusive böcker jag läst tidigare, läst 65 böcker under 2010. Men på den här listan är det bara böcker jag läst för första gången (vilket är tur - annars hade alla The Hunger Games-böckerna varit med..) i år.













1. Egentligen hela serien; men jag valde COA eftersom jag gillar den bäst i serien.
2. Bäst bäst bäst (yes, i'm a dork.)
3. Hot
4. Boken är magisk. Känner du dig ensam och missförstådd LÄS DEN. Är du en wallflower?
5. Mockingjay skulle kunna vara den bästa boken i år... Eller så är jag bara förblindad av Peeta.

Andra bra böcker jag läste: Narnia: The Last Battle, Ironside, Shiver, Kejsarens magi, The Vintner's Luck och Little Women.

Bra bok-år. Jag läste fler böcker i år än både förra och förrförra. Awesome. Och jag fick in några smarta böcker, inte bara Fantasy-YA vilket det ser ut som på den här listan. Till exempel: The Great Gatsby, Dorian Grays Porträtt, To Kill a Mockingbird, The Catcher in the Rye och Brott och Straff. Gatsby och Mockingbird var bäst av dem.

Here's for another good book year.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar