the best way to spread christmas cheer, is singing loud for all to hear

6 december 2010

Idag ska jag göra en kort lista med min favoritjulmusik. Innan alla har tröttnat. (Kanske redan hänt?) Jag älskar julmusik SÅHÄR mycket. Jag älskar också tusen olika covers på jullåtar. På det sättet tröttnar man aldrig. Win.
  • A Spaceman Came Travelling - Chris de Burgh (Ärligt talat hade jag ingen aning om varför den här låten är en jullåt, men så googlade jag den och så är det en referens till ängeln Gabriel. Duh.)
  • Baby, It's Cold Outside - Chris Colfer & Darren Criss
  • Christmas And Me Are Through - Your Vegas
  • The Christmas Song - Owl City
  • Fairytale of New York - The Pogues
  • Have Yourself a Merry Christmas - Relient K
  • O Holy Night - Lea Michele (till exempel)
  • Santa Claus is Coming to Town - Mariah Carey (eller Zoey Dechanel)
  • Silent Night - Elvis Presley
  • Silver Bells - Relient K
  • White Christmas - Michael Bublé
Det jobbiga är att det finns miljoner av versioner av varje låt... Jag tror inte ens jag hört originalen. Sen tog jag bara med cirska en låt från julalbum med flera bra låtar, som Relient K:s, Glees, Michael Bublés och The OC Christmas Mix. Eller någon av Elvis alla julalbum.


Förresten har min kamera börjat fungera igen :) Den vill fortfarande inte stänga objektivet (?) men man kan ta bilder och det är väl det man använder en kamera till. Jag försökte fota lite igår men snö blir så tråkigt på bild. Det är bara vitt vitt vitt.


Snow 005

Snow 007


Hoppas ni har en bra måndag!

1 kommentar :

  1. Jag var ingen direkt sucker för julmusik, men Sufjan Stevens fick förra året verkligen upp mina ögon för detta fenomen! Har du inte hört hans skivsamling "Songs for Christmas" så måste du bara! Julstämningen går i taket.

    Snövallshälsningar från Lyra

    http://asthmatickitty.com/songs-for-christmas finns även på spotify.

    SvaraRadera