his law is love

16 december 2010

Imorgon är det slut med skolan för i år. Egentligen är det slut idag, imorgon är det bara avslutning. Det ska bli skönt. Jag har haft för mycket i skolan den här terminen. Någon sa att trean skulle vara lugn. Bs. Men ett långt jullov blir nog bra... Jag slutade skoldagen med Cumulusmöte och vi fick massor av kladdkaka.

Veckan innan jul har jag bestämt mig för att se massor av julfilmer, lyssna på massor av julmusik, köpa de sista julklapparna och äta massa julgodis. Jag börjar med The Muppet Christmas Carol.

Jag måste övningsköra också. Jag kommer aldrig kunna ta körkort. Och jag behöver det verkligen. Jag måste ha det för att kunna åka iväg som Au Pair. Lektionerna jag beställt kommer inte räcka och det kommer säkert sluta med att jag bara tar för automat. Och det känns fail. Mest för att jag inte vill vara en tjej som inte kan göra manuell, men också för att jag inte vill vara fast med automat. Jag ska börja plugga teorin under tiden.


I skolan fick vi läxa över lovet att läsa en historisk roman. Varför har vi inte gjort det förut? Det är perfekt. Jag velar mellan On the Road som jag läser nu och Boktjuven som jag ändå vill läsa. Jag tror den senare är lättare att prata om ur ett historiskt perpektiv (mest för att jag inte fattar vad de håller på med i OTR). Men jag vill hitta den på engelska. Eller så får jag den i julklapp.

Häromdagen flätade jag mitt hår uppe på huvudet (efter en tutorial av en av mina favoritbloggare). Om man inte kollade så noga blev det bra. Jag får öva lite till.


Braided

Det var lite om allt och inget. Hoppas ni har det bra!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar