sing me to sleep

24 augusti 2010

Jag är så rastlös och spänd för jag väntar och väntar på att få min bok, Mockingjay. Den kommer aldrig. Igår och i söndags och idag har jag varit överhypad hemma. Skolan började i måndags, dock, och det distraherar lite; det kan bli intressant med religion, historia och geografi; matte är fortfarande tråkigt men snart över och vi har sovmorgon hela veckan. Men tänk om jag får boken försent? Hela internet är fullspäckat med spoilers och jag hatar spoilers.

Jag borde vara tacksam. För när jag får boken kommer jag läsa ut den för fort och då är allt över. Det är oftast bäst innan, eller i mitten. För när det är slut är det slut. När jag läste ut sista
Harry Potter boken första gången tyckte jag att det var onödigt att leva mer. När jag läste ut sista Anne på Grönkulla boken kändes det som om mina bästa vänner dött. Jag blir lätt deprimerad när jag läser ut böcker jag älskar.

Jag tänkte gå ut nu, det är ganska vackert väder och snart är det för mörkt för att gå ut på kvällen. Jag skar upp mitt finger idag; även om det inte gjorde så ont är det väldigt
obehagligt. Jag gillar inte att vara fysiskt trasig.

Jag vill läsa boken nu. För vad händer med Peeta?


Vet ni vad som stressar mig ännu mer? När min dator är såhär långsam.

The Hunger Games Fire Photo Sparks

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar