the end of the summer

22 augusti 2010

Imorgon börjar skolan igen. Vilket betyder att sommarlovet är slut (ibland är min logik häpnadsväckande). Jag tänkte vara ambitiös och göra ett sommarlovs-inlägg. Alltså lista sommarens bästa böcker/filmer.

Jag börjar med böcker. Jag har läst 21 böcker. Jag tror inte jag ska lista dem här (alla finns på min Goodreads). Jag tänkte lista mina tre favoriter.

Shiver


Svanflykten


The Perks of Being a Wallflower

Ironiskt nog är Shiver den bok jag läste först i somras och The Perks of Being a Wallflower den senaste boken. TPoBaW (lång titel) är en av de bästa böcker jag läst. Det var nästan läskigt hur exakt den beskriver hur jag känner. Jag undrar också om det verkligen finns killar som Charlie ute i världen? Varför har jag aldrig träffat dem?

Sen kommer filmer. Jag har inte sett så många bra filmer, men hittade de tre jag gillade bäst när jag såg dem.

Eclipse

Inception

Diary of a Wimpy Kid


(jag hade tänkt göra musik, men det blev för svårt.)


Det var det. Just nu gör det inte så mycket att skolan börjar imorgon, fastän vårt schema är jättedåligt och jag blir trött av att bara tänka på rutiner; kliva upp, gå till skolan, läxor, se nån tv-serie, sova. För dagen efter skolan börjar kommer Mockingjay ut. Det är vad jag bryr mig om. Det är skönt att inte bry sig om verkliga saker. Livet är inte lika tråkigt.

Jag läser om Catching Fire och även fast jag vet vad som komemr hända är jag jättenervös (kanske just därför?). Dessutom känner jag mig lätt schitzofren för Katniss kan verkligen inte välja. Inte för att det spelar roll.

AJ 007

Jag har inskaffat ett caméhalsband! Hemmagjort kanske, men det funkar.
AJ 003

P5310531


Förresten. Hur creepy är det här; jag läste ett tweet där det stod ungefär "perfekt fredagsmusik; The Smith - Half a Person" från några dagar sen (fredags antagligen). Eftersom jag satt och lyssnade på The Smiths på Spotify just då tänkte jag se om jag hade hört den låten. Och så var det just den låten som spelades.
Glad höst, eveybody...

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar