it's show time

12 augusti 2010

Här kommer lite bilder från förra veckan. Vi bodde i en stuga på en gård vid en sjö där de hade massor av hästar, några hundar, en katt och en tam duva. Det var jätteroligt att rida igen. Som jag trodde var det inte så svårt att rida (det var bara 2 och ett halvt år sen sist...) - det är som att cykla. Däremot var det jättesvårt att göra iordning hästarna. Jag visste knappt hur man ryktade en häst. Sätta på benskydd var det svåraste jag gjort på länge. Seriöst. Vi red ut för det mesta, men red lite dressyr och fick två hopplektioner. Tjejen som bodde där tävlade i hoppning.



Den här vackra bilden är från en av gångerna vi red ut, jag rider Nicolette, som blev min favorit.

Här hoppar jag Koriander, den högsta hästen. Han var säkert 180 cm. Han var jättesnäll. Men jag skadade mig när jag red honom. Vi skulle rida under ett lågt träd och han var lite för hög, så jag rev sönder min tröja och skrapade upp ryggen. Åh, farorna vid ridning...

Jag ÄLSKAR den här bilden. Synd att den är så dålig kvalité, annars skulle jag skriva ut den och rama in den, haha. Hunden heter Cindy och var så vacker, tycker jag.

Där ser man vår stuga. Jag sitter med Casper (curse that cat!), Cindy och Fanny, shettisen som gick lös på gården. Hon var över 30 år.

Casper var lite räddd för vatten.

För någon som inte tycker särkilt mycket om att bada, så badar jag väldigt mycket. Det behöver inte vara varmt i luften, i vattnet eller fräsht vatten. Jag badar ändå. Mest för att jag bara ska ha gjort det.

När vi åkte med båten den här kvällen kändes det som jag var med i
Pride & Prejudice. Jag älskar den filmen. Jag måste se den igen.

Jag fick åka badring efter deras båt. Det var ganska awesome och rätt läskigt. När jag flög fram över vattnet tänkte jag bara på att om jag ramlar av nu kommer vattnet kännas som en vägg.

Den här killen var den vackraste häst jag sett. Han är perfektion. Han är Nicolettes son.

Nu kommer jag väl inte rida mer på femton år :( Jag älskar att rida. Men jag har inte tid/råd/mod. Confession: jag hatar att vara i stall eftersom hästtjejer skrämmer mig. Det är inte normalt, jag vet.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar