5 things on a friday...

20 augusti 2010

1. Jag färgade håret igår. Äntligen. Det blev rödorangeblont. Färgen är fin, jag kan tänka mig att den är ännu bättre i solsken, som koppar. Men jag vet inte om jag passar i den. Färgen skär sig nästan med min hudfärg. Färgen kommer inte hålla så länge ändå.

2. The Short Second Life of Bree Tanner
Jag läste ut den för någon vecka sedan. Den var kort vilket var skönt. Den var bra. Inte så bra som de andra, inte lika fängslande, men mot slutet av boken blev jag lite ledsen. Jag visste hela tiden hur den skulle sluta och efter ett tag började det spela roll. Den var bra och den gick snabbt att läsa.

3. Journey to the River Sea
Av författaren till Svanens flykt, som jag älskar. Den här var inte lika bra, men rolig och lättläst. Huvudpersonerna var lite yngre. Den utspelade sig på samma ställe som Svanens flykt, i Manaus vid Amazonfloden, i början av 1900-talet. Den var rolig och smart och vacker.

4. Första goda nyheten om vårat nya schema; idrotten är bara 65 minuter.

5. Jag bakade muffins idag. När jag inte har något att göra direkt bakar jag muffins. Jag försöker hitta ett perfekt recept. Än så länge finns det bara ett muffinsrecept jag verkligen gillar och det är kryddmuffins. Idag gjorde jag marshmallowmuffins med kaffeglasyr. De var okey. Men man kände inte smaken av marshmallows och de fick lite konstig konsistens.

Muffins2

Muffins1

Om jag skrev på engelska skulle jag säga "I feel funny". Det fungerar inte riktigt på svenska. Jag känner mig konstig och lite ledsen. Jag läser The Perks of Being a Wallflower och jag älskar den. Det är otroligt hur väl jag känner igen mig. Vissa saker känns det som om jag skulle kunna skriva när jag känner så.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar