tre former av uttryck

16 september 2011

1. Igår såg jag Daniel Adams-Ray på Gröna Lund. Det var jättebra, till och med bättre än Oskar Linnros. Det regnade och jag stod precis bakom en två meter lång man som filmade hela konserten med sin mobil, men det gjorde inget. Det var bra musik och DAR var trevlig på scenen - lugn, naturlig.

Det hade varit perfekt om han inte sjungit den där Lilla Lady. Jag kan inte komma över den låten. Det finns inte en enda positiv rad i den. Och han dedikerade den till en kvinna. Trevligt.

Förutom det så vinner Daniel Adams-Ray flerst poäng i stjärnstatus när han drog ut inte mindre än tre gästsångare (som fick så mycket som en halv låt att sjunga, men men) - nämligen Adam Tensta, Petter och Veronica Maggio. Jag kan meddela att jag skrek som fjortisarna bakom oss när Veronica Maggio kom ut. Girl crush deluxe.
Nästa vecka spelar hon på Grönan förresten! (Gissa vem som kommer vara där.)



2. Eftersom jag nu har väldigt mycket fritid bestämde jag mig för att schemalägga lite studie/reflektionstid i form av en timmes non-fictionläsning och ungefär en timmes måleri om dagen. Just nu läser jag om feminism och könsroller (återkommer eventuellt till det) och målar hav och himmel för det är det jag gillar att måla mest. Det går bra. Jag känner hur mitt intellekt utvidgas.

Inte riktigt. Men det känns i alla fall som om jag gör något av nytta. Även om det jag läser gör att jag känner mig ännu mer värdelös eftersom jag inte gör någonting för att förbättra världen.



3. Jag bakar en del.


Välkommen hem till mig på fika.


Det är vad jag har för mig. Vad har ni för er?

3 kommentarer :

  1. Jag ångrar så mycket att jag inte var på Daniel Adams-Ray, men jag var så otroligt trött igår så jag hoppade det. Dumma mig! Det verkar i alla fall har varit riktigt kul! Men jag förstår inte hur du inte kan gilla Lilla Lady?! Det är en av mina favoriter! Plus att "jag gillar att du säger vad du tycker, men det du säger att du tycker säger inte mycket" är helt genialiskt! Den, Gryningspyromanen och Gubben I Lådan är mina favoriter :D

    SvaraRadera
  2. Svar: Haha, tävlar? Det låter coolt! Jag brukar inte direkt tävla, men jag kan aldrig låta bli att i slutet av året jämföra med hur många jag läst året innan. Det blir dock alltid mindre för mig, men det kan bero på att jag läser lite mer avancerade böcker nu är förut, då det mest blev Meg Cabot och liknande.

    SvaraRadera
  3. lyra från Montmartre2011-09-19 19:28

    Schysst att läsa non-fiction och måla nån timme om dagen. ett bra initiativ-tagande! go for it. tänk om man skälv hade sån frihet

    jag skulle hemsket gärna komma hem till dig på fika. : D

    SvaraRadera