game of thrones med mer

24 september 2011

Jag lyckade bryta min perfekta bloggvana den här veckan. Jag är besviken på mig själv. Jag drabbades bara av sån trötthet och motsatsen till inspiration att det var omöjligt att skriva något. Det hjälper heller inte att jag inte direkt har något att blogga om.

Fast det är inte sant. Jag har läst massa bra böcker som jag vill skriva om, men den där tröttheten och antinspiration (obs, påhittat ord, obs) gör det omöjligt. Kanske nästa vecka? Tveksamt. Något måste hända så jag blir lite gladare och piggare först.

Anyway. Jag har börjat läsa Kampen om järntronen aka A Games of Thrones. Ni vet boken som den där nya TV-serien är baserad på? (Jag är medveten om jag är lite late to the party) Anledningen till att jag började läsa den ser ut såhär:

Photobucket
Hon ser ut som en ängel. [via]

Och massa andra graphics jag såg på den här tumblrn (försök säga det högt).

Egentligen ville jag kolla på serien, men sen såg jag och läste överallt om böckerna och jag inte en att ignorera Universums vilja/ödet. Såg jag lånade första boken - på svenska - och jag gillar den faktiskt! Den blev direkt spännande och jag gillar ett stort antal av karaktärerna och världen. Jag måste bara stå ut med några delar (som att tjejen på bilden ska vara tretton - jag tror det är hon i alla fall - och gift). Jag undrar hur mycket man kan skylla på att det är en del av världen och dess trovärdighet, och hur mycket som kan användas mot författaren.
Jag har bara läst drygt hundra sidor än, men jag längtar efter att läsa ut den så jag kan se TV-serien. Den är bara 700 sidor lång. Sen är det ytterliggare fyra böcker utgivna - och två som ska ges ut.


Dessutom har alla TV-serier börjat den här veckan! (Lagom tills Doctor Who slutar gå - på över ett år. Ni kan inte förstå min desperation.) Vilket främst betyder fangirling över Blaine & Kurt och Brittany & Santana och - framförallt - att Jim Halpert är tillbaka.

Photobucket
[via]

Och han, om ingen annan, lyckas muntra upp mig.

2 kommentarer :

  1. Kommer Glee börja sändas i Sverige den här veckan? :O I sånna fall, när, vart, hur? Haha.

    SvaraRadera
  2. Blaine och Kurt! Älskar Santana och Brittany också! Så taggad inför filmen imorgon!

    Svar: Festen var superkul! Pinsamt nog hade jag inte heller läst så mycket av henne. Bara Bläckhjärta, och den var lite sådär. Har dock hört att tvåan och trean ska vara bättre.

    Jag måste kolla in din Tumblr, och följa den via Google Reader, hehe. Jag vet inte riktigt varför jag inte orkar logga in, men eftersom jag ändå aldrig skriver något på min egna Tumblr så känns det så onödigt. Men så sa jag om Twitter förut också, så vi får se :)

    SvaraRadera