glee

26 september 2011

Igår var jag och såg Glee: The 3D Concert Movie. Det var första gången jag såg en konsert på bio (hur vanligt är det egentligen?) och var ganska fantastiskt. Det funkade faktiskt. Kanske för att det inte bara var musikuppträdanden, utan historier som berättades mellan låtarna och även om de var något sentimentala stämde de rätt bra hop med Glee. Eller kanske för att Glees cast är den snyggaste på TV just nu - både killarna och tjejerna.

Publiken påminde mig lite om Twilightfilmerna - jag hade ingen aning om att Gleeks var så högljudda eller att de fanns i Sveirge. Men även det fungerade bra till temat - det var ändå en konsert. Jag tyckte bara det var tråkigt att man inte hörde vad karaktärerna sade (jag tror inte jag hörde ett ord av vad Blaine och Kurt sa..) de få gånger de faktiskt pratade. Men men. De kanske finns på YouTube. Det gör de.

Det jag tänkte dela med mig av är Naya Riviera sjunga Valerie. Dels för att det var ett av mina favorituppträdanden i filmen, bland annat på grund av kläderna, dansen, sångaren och att både Heather Morris och Naya Riviera var med. Också för att det här var en av de få låtarna jag kunde hitta på YouTube.



Det ser lite ut som de lipsyncar i filmen. Eller som att de har lagt på den inspelade versionen? Jag har så svårt att se det. Det låter lite för perfekt.

2 kommentarer :

  1. Det var verkligen fantastiskt! Precis som en riktig konsert! Jag gillde också Valerie, dansen är så cool. men mina favoriter var helt klart Raise Your Glass och Loser Like Me. Då stod alla upp och hoppade som galningar. Så underbar stämning det var!

    SvaraRadera
  2. Svar: Jag tror hon hade varit på en Gleekonsert i Tyskland och fått den av honom. Jag är så avis!

    Haha, jag slängde dem inte direkt. Men min kompis insåg plötsligt att de öppnat en ny Monkibutik i Gallerien och drog in mig där. En kille stirrade dock argt på mig när jag slängde dem. Men jag hade hunnit äta upp hälften då, hehe.

    Jag älskar Teenage Dream! Är nog ett av mina favoriter också. Det är liksom där man inser hur underbar Blaine är.
    Varför sjöng de inge en duett?! Har inte tänkt på det, men det skulle varit helt episkt. Tänk om de hande sjungit Animal! Jag skulle dött av lycka. Vi får mejla dem och be dem komma till Sverige och sjunga den :D

    Jag har aldrig riktigt fastat för Pretty/Unpretty, men visst skulle det vara kul om de sjöng den. Alla Gleelåtar är super. Jag hoppades på att de skulle sjunga Defying Gravity, men jag hade nog blivit för lycklig då.

    Jag vill också se om alla avsnitt igen. Jag tittade på två igårkväll och skyndade mig imorse så att jag skulle hinna se ett. Vad jag längtar tills säsong 2 kommer på dvd!

    Förresten, jag kommer förhoppningsvis läsa ut Oryx & Crake ikväll eller imorgon. Det är superspännande nu! :D

    SvaraRadera