On the first page of our story, the future seems so bright

20 november 2010

Den senaste tiden har jag upptäckt en del lovande bok-till-film adaptioner. Eller i alla fall filmer som ska göras av böcker jag tycker om.

Den första är The Great Gatsby. Häromdagen avslöjades det att Carey Mulligan ska spela Daisy. Jättebra nyheter! Carey Mulligan är den sötaste jag vet. Hon är perfekt som Daisy. Gatsby ska spelas av ingen mindre än Leonardo DiCaprio. Filmen kommer om inte annat bli väldigt snygg. Jag läste boken förra sommaren och tycker den är helt okay. Jag tror jag läste den lite snabbt för jag kommer inte ihåg så mycket av den... Men jag tror den kommer bli jättebra på film.



Sen såg jag häromdagen en trailer till den nya filmversionen av min favoritbok - Jane Eyre. Och Mia Wasikowska ska spela Jane! Jane är en av mina favoritprotagonister och Mia passar jättebra. Kommer i mars i staterna.



Om bara drygt en månad kommer den trdje (fjärde?) Narnia-filmen. Narnia and the Voyage of the Dawn Treader. Boken är fantastiskt. Jag har inte ens sett senaste filmen - Prince Caspian - men jag får väl kolla på den innan. Jag älskar Narnia. Jag vill åka dit nästan lika mycket som jag vill åka till Hogwarts.


(När jag 'researchade' det här inlägget såg jag att man ska göra en Madagaskar 3 och en Ice Age 4. Le sigh.)

De här filmerna verkar lovande tycker jag. Bara jag inte får för höga förväntningar. Vad tycker ni?

1 kommentar :

  1. Fiona Fredriksson2010-12-13 21:48

    Jag vill också se Narnia! Älskar de filmerna

    SvaraRadera