but i still leave on all the lights

25 november 2010

Nu har det snöat i ett dygn minst. Och det har snöat ordentligt! Brukar snön ligga kvar i november? Jag tror inte det. Jag läste att det sedan förra december eller januari var något värde som var negativt vilket gjorde att vindar kom upifrån Nordpolen (informativt, eller hur?). Det har alltså hållt på i ett år. Längre en på fyrtio år. Jag vet inte vad jag skriver om längre. Poängen är att det är onormalt kallt och att jag tror det är en mini-istid här (visste ni att det var en mini-istid i Europa på bland annat 1600-talet?). Hemskt. Förresten är det inte så kallt. Det är bara mycket snö.

Jag stötte på ett problem när jag skrev idag på min nanowrimo. Helt plötsligt kunde jag inte skriva i samma tempus längre. Det lät helt fel. Och jag har skrivit 45 000 ord i det tempuset(?). Jag hoppas det går över imorgon. Jag är snart klar!

Jag behövde bara venta (världen bästa ord. vad är det på svenska?)
Här kommer istället några vackra bilder som jag inte har tagit. Inspiration för trötta huvuden.


via

via



via

via

via

Jag måste bara säga att jag älskar människor som tar vackra bilder och skriver vackra texter. De hjälper mig att andas.

Nu vill jag ha choklad. Ha en bra kväll!

2 kommentarer :

  1. I also love people who take pretty pictures :) couldn't do without them <3

    xoxo

    SvaraRadera
  2. Vilka vackra bilder :D

    Ha en fin advent!

    SvaraRadera