i wanna leave but the world won't let me go

8 juni 2010

Snart sommarlov. Jag tycker om tiden nu mest. När skolan är nästan slut och vi har en lektion om dagen. Jag får så mycket fri tid men ändå ett mål för dagen. När jag inte har något att göra, inget alls, förlorar jag all målmedvetenhet och orkar ingenting. Jag behöver något att göra. Även om det inte är roligt så är det ibland bättre än ingenting. Därför behöver jag något projekt för sommaren. Som tur var ska jag jobba. Bara tre veckor, men ändå. Jag måste också söka igenom Fondboken på biblioteket (man får inte låna hem den. sucks.) efter något stipendium som kan ta mig bort härifrån.

Men det lär bara syselsätta mig ett tag. Jag måste ha ett riktigt projekt (jag har skolans projektarbete, men det är så arbetsamt). Skriva en bok, träna så hårt att jag kan springa en mil, läsa igenom alla mina böcker jag har på min "to-read" lista (jag har boklistor på tre olika ställen så sammanlagt blir det ca 100 böcker. det kommer aldrig hända), se alla avsnitt av Lost, söka ett nytt jobb, möblera om mitt rum, skriva ut och sätta upp bilder, övningsköra så jag kan ta körkort när jag fyller 18. Jag vet inte. Jag kanske kan gör alla.


Nu blev jag jättetrött. Jag som ska gå på yoga ikväll. Imorgon är jag ledig. Då ska jag försöka skriva ett inlägg om John Mayers konsert. Han ställde in resten av sin tour. Vilken tur att vi hann se. Han är sjuk. Get better. Jag ska fortsätta skriva i korta konstateranden. Det är enkelt.


Jag gjorde testet för att få reda på mitt drömjobb. 98,2 % säkerhet. Ja, då får ni se mig som brandman om några år. Det gör allt så mycket lättare. Man behöver inte plugga så länge va?

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar