But there's no place like London

4 juni 2010


LONDON DAG 4


Sista dagen i London :( Vi gick upp ganska tidigt och packade ihop våra kläder och checkade ut. Som tur var fick vi lämna väskorna på hotellet under dagen. Här är en bild på hotellets frukostrum. Frukosten var lite klen, men på TV:n gick en jättebra kanal med väldigt bra musik. På hotellet bodde en hel del svenskar och en skolklass, tror jag.

Vi tänkte spendera dagen i Notting Hill och gick dit eftersom vi bodde ganska nära. Där omkring finns det så himla söta hus, bland annat det här;

Vi gick på Portobello Road ett tag. Det regnade, men vi höll oss under tak så det gick bra. Man fick riktig London-feeling av det.
Det var antikmarknad och jag letade efter ett ormarmband, jag hittade ett jättefint men det var lite dyrt, och en ring/halsband med en "flicka" på (de kallas tydligen "kamé"). Lina letade turkosa ringar och gamla böcker :)

Sen åt vi lunch på Pret för hundrade gången. Det är yummie. Varför finns inga liknande kedjor i Sverige? Det finns jättemånga i London.


Efter lunch gick vi tillbaka till hotellet och hämtade väskorna. Hejdå, kära hotell (och random främlingar som stod utanför..).

Påväg till Paddington Station regnade det igen. Lina som drog två väskor lyckades ordna så hon inte behövde hålla paraplyet. Mycket uppfinningsrikt!

På Heathrow fikade vi på Starbucks för sista gången.


Sen åkte vi hem. Sad. På flyget tittade på Skins.

Det var vår resa, berättad i korta drag med några bilder. Jag har ungeför 400 bilder till som jag kanske orkar visa.

Jag saknar London!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar