eclipse

30 juni 2010

Så... Jag såg Eclipse igår kväll. Den var bra. Bättre än jag väntat, som tur var. Ungefär 2 minuter in i filmen tyckte jag den var freakin' awesome. Jag tyckte om hur den började. Sedan var olika delar mindre bra, och andra delar som var jättebra.

  • Musiken är fantastisk! Jag älskar soundtracket. Lätt det bästa hitills. Hur låtarna var med i filmen var bra. Det var lite korta kanske. Men det som stod ut mest med nästan hela filmen var musiken i sista scenen. Då hade de gjort scoret efter Metrics låt Eclipse (All Yours). Det var underbart. Hur ofta händer det? (De har gjort det genom hela filmen, med Sias My Love också.)
  • Jag hatar ogillar Bella i Eclipse. Jag hör så många säga att Bella är en dålig karaktär, att hon är svag o.s.v, men att hon blir bättre i Eclipse. Wtf? Hur är det "bättre", starkare, att hela tiden vara så elak mot alla? Anledningen till att jag inte gillar boken Eclipse kan vara för att Bella är hemsk mot Edward, men om man tänker efter är hon värre mot Jacob. Att se det på film var ännu värre. Jag ville skjuta henne ett tiotal gånger.
  • RILEY! Jag älskar honom. Det var hemskt att man fick lära känna honom så bra i filmen. Eftersom -spoiler (not)- han dör. Han är så snygg.
  • Rob ÄR Edward. (Och hur kan man inte vara team Edward?)
  • Alla var jättesnygga. Kristen hade peruk på sig, men det syntes inte så mycket, tycker jag. Hon var så vacker att jag förstår varför två killar slåss om henne. Alla andra var också jättesnygga.
  • Bella och Charlie är så roliga. Charlie fick en fet applåd efter att han försökte sig på "The Talk".
  • De första 5 (nåt sånt) och de sista 5 minuterna var de bästa i hela filmen.
  • Jag vill se den igen. Jag som trodde att jag var "över" detta strunt, eftersom jag var så ointresserad av Eclipse-filmen innan (i jämförelse). Fogetaboutit. Jag vill se den igen. Och igen.
Jag måste lyssna på scoret. Var finns det?

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar