weekend update

12 mars 2012

Det här blir ett recap av den här helgen och föregående helg.

Lördag
Jag åkte med familjen på en cirkus. Det var inte en liten cirkus planterad på ett fält med gult gräs, utan inne i en ishockeyarena. De har inte så mycket gräs här.
Jag ångrar lite att jag gick för det var fruktansvärt och jag ville gråta när jag såg det och tanken på att jag varit med och givit (gett?) pengar till dem gjorde mig deprimerad. Hur är det fortfarande lagligt att ha djur i cirkusar? Det är ju en hemsk miljö för dem. Det värsta var att se tigrarna och lejonen. Jag bad och hoppades att de skulle attackera lejontämjaren - det hade varit så enkelt, de var många fler - men nej. De var livrädd för den där piskan. Detsamma gällde elefanterna.
Jag gillade det inte och jag rekommenderar det inte. Akrobaterna var helt okej och det var två personer som hängde i sitt hår som jag tyckte var imponerande. Annars meh.



Söndag
Jag åkte in till New York och ner till Brooklyn Bridge. Det tog mig jättelång tid att hitta gångvägen över bron och jag upptäckte att jag gått i en stor cirkel. Jag gick i alla fall över bron och sen var jag i Brooklyn och husen där var väldigt fina tycker jag. De såg ut som New York-hus.
Jag snurrade runt hur länge som helst i Brooklyn eftersom jag letade efter thrift store (se här) och hittade bara några få. Men jag fick se en del av Brooklyn, framförallt Brooklyn Heights och lite av Park Slope. Jag måste åka dit igen för att se Williamsburg.

Stor häftig byggnad. Jag minns inte vad det var för någon - The Supreme Court House enligt Google.





Jag fick lite svindel av att se vattnet under mig utan något mellan.






The Soldiers and Sailors Arch i Brooklyn


Lördagen den här helgen är inte särskilt rolig att skriva om eftersom jag jobbade större delen av dagen och sen såg - äntligen - Tinker, Taylor, Soldier, Spy och jag tyckte den var mycket bra men jag fattade ingenting. ("Det har gått typ fem minuter och det redan så många döda kroppar! What is this.")


Söndag
Det var återigen väldigt varmt (i torsdags var det 20 grader). Jag träffade B, en kompis som bor här i USA (alltså inte är en au pair). Vi åt lunch/fika på Cafe Paris. Det var ganska trevligt inrett med väggmålningar på Paris och tavlor av franska konstnärer och maten var "fransk". Jag vet inte hur fransk, eftersom jag åt belgiska våfflor. (Visst är våffeldagen snart?)
Sen såg vi Friends With Kids och jag tyckte den var jättebra också. Väldigt rolig. Och jag kunde känna igen ställen från New York! Success! Jag kunde också känna igen väldigt mycket av amerikanskt familjeliv. Deras skidresa i filmen var precis som helgen jag åkte till Windham med familjen här.




på kvällen hade jag LCC-möte. Jag såg väldigt lite fram emot det men det var helt okej (det är alltid så - jag har världens ångest inför saker och så är det inte alls så jobbigt). Vi var på Colorado Café, som inte alls var ett café utan en bar. Baren hade amerikanskt vilda västern tema, ungefär.
Vi dansade squaredance. Det är omöjligt. Jag har alltid trott att det är lätt för de snurrar bara runt på ett ställe, en och en. Men det var jättemånga komplicerade steg och det gick alldeles för fort. Men det var roligt att se de mer erfarna/talangfulla dansa. Det var väldigt amerikanskt.
De hade också en mechanical bull, karaoke och biljardbord. Stället var rätt festligt.
Och det bästa är att det är över en månad till nösta LCC-möte.



Det var lite om helgerna. Nästa helg ska jag åkte till Philadelphia och Washington DC! Hoppas på ordentligt med turistande.

3 kommentarer :

  1. Är det du på tjuren på sista bilden?

    SvaraRadera
  2. Usch vilken hemsk cirkus. Jag trodde att det var förbjudet med vilda djur. Älskar i alla fall ditt foto på bron. Så häftigt! Och jag önskar att vi hade såna där coola hus i olika färger i Sverige.

    Svar: Tack! Jo, det är nog mycket bättre att stödja någon annan organisation. Jag tycker också det är lite läskigt hur snabbt något kan spridas och vinkla folks åsikter. Jag var själv helt inne på hur underbar den var innan jag började tänka. Jag tycker fortfarande att den har ett bra budskap, men jag gillar inte hur de har gjort videon.

    Det är nog bra att öva på att kritisera alla källor. I alla fall en period, så att man lär sig vad som är viktigt att granska ordentligt. Jag har verkligen fått något att tänka på med den där videon. Blev väldigt glad att du gillar mitt inlägg :)

    SvaraRadera
  3. SV: TJOOHOO TEAM AVATAR!! Jag trodde typ också att jag var den enda som älskade serien! Så otroligt grym är den. Tänkt dig bara vilket mästerverk det skulle vara som en bok.. Och Sokka måste vara den roligaste karaktär jag stött på genom alla tider. Och Zuko i tredje säsongen <33 Lite pinsamt att erkänna detta men har är ju otroligt snygg också, haha. Och Aang får man inte glömma, den ungen är ju bara för go och underbar. Och ja, som du säger, alla i the GAang är ju underbara. Och Zukos farbror, haha.
    Och du måste se The Legend of Korra! Jag är redan lite smått kär i Mako..

    SvaraRadera