rematch och road trip till philadelphia

21 mars 2012

{(Om det kommer upp en ruta om att logga in, avbryt bara. Vet inte var den kommer från :/)}


Jag har stora, lite tråkiga, nyheter. Kan också vara roliga, beroende på vad som händer. Jag ska flytta ifrån min värdfamilj är i New Jersey. Har officiellt gått in i transition så nu matchas jag med nya familjer. Får se vad jag hamnar. Det är lite jobbigt. Jag tycker inte om matchningsprocessen med nervösa intervjusamtal och massa väntan. Sen att flytta in hos en ny familj igen... Men det kan bli jättebra och jag kan komma att få se mer av USA. Det återstår att se.
Och om jag inte får en ny familj åker jag hem till Sverige.


Jaja. I helgen var jag i Philadelphia och Washington, DC och jag måste blogga om det. Jag börjar med första dagen. Jag åkte med två andra au pairer som bor en bit härifrån med ett tour company. Det var väldigt skönt att åka på en planerad tur. Jag behövde inte göra någonting - kolla var vi skulle gå, var vi skulle bo, äta, osv. Och vi hann se väldigt mycket!

Bussen plockade up oss i Chinatown och den bestod till 90 procent av kineser. Därför berättades all information på både engelska och kinesiska men det var inte särskilt störande. Vårt första stopp var i Philadelphia (eftersom det var den första huvudstaden.. vet inte hur många gånger det sades). Vi stannade någon timme och såg the Independence Hall och the Liberty Bell och tog massor av bilder.





Let Freedom ring!


Därefter satt vi på bussen tills vi kom till Maryland där vi stannade och åt lunch. Det var fantastiskt varmt och det gav mig ett bra intryck av staten Maryland.


Sen tog bussen oss vidare till Virginia. Den här delen hade vi inte blivit meddelade om innan, men vi åkte till Shenandoah Caverns. Tycker förresten att det var väldigt vackert där vi åkte - gröna slätter, blåa berg, kor och hästar. Lite skillnad från tätbefolkade New Jersey.

Vi fick en tur i de underligt formade grottorna och det var rätt häftigt men det jag gillade mest var att jag fick se mer av landet. Grottor är i sig inte så intressanta tycker jag.



Och det var sista (turist)stoppet för dagen. Bussen tog oss till Manasses utanför Wahington, DC där vi åt buffe på en kinesisk restaurang. Restaurangen visade jättekonstiga musikvideos, antar jag, utan ljud på TV-skärmarna (det var tjejer som grät dramatiskt och gick omkring och tänkte tillbaka på sina ungsomsår, eller något sånt). Maten var halvbra - i alla dall de cirka 5 saker som inte innehöll kött. Jag smakade Root Beer som var gott för att vara läsk. Lite som Trocadero.

Hotellet vi bodde på var trevligt och mycket varmt och eftersom vi skulle lämna hotellet klockan 7 morgonen efter gick vi och la oss.


Förresten var det St Patrick's Day. Det firades inte så mycket, men jag bar min enda gröna tröja och fick ett armband av J och C som jag åkte med. St Patrick's Day var antagligen lite coolare i Chicago där de färgade floden grön.


Fortsättning följer...
(The Hunger Games imorgon!!)

6 kommentarer :

  1. Hoppas du slickade the bell of liberty

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ville göra det men det stod vakter precis berdvid så jag vågade inte.

      Radera
  2. Hoppas att du hittar en ny familj inom din rematchtid! :)

    SvaraRadera
  3. Varför ska du byta familj? De verkade så mysiga!

    Svar: Jag måste nog också ta och läsa om den. Får lita på dina ord om att de där kapitlena ur andras perspektiv blir bättre när man förstår :)

    SvaraRadera
  4. Svar: Jag håller med. Jennifer Lawrence var verkligen grym. Jag saknade också det där Katniss säger i slutet. Nu tar ju historien en helt annan vändning än böckerna. Undrar hur de ska lösa det.

    Det var faktiskt det där med Gale när Katniss och Peeta kysstes som alla skrattade åt. Jag var helt inne i filmen, och helt plötsligt märker jag hur alla börjar skratta. Det förstörde stämningen lite. Håller dock med om det där med Gale. Det känns som att de försöker skapa en lite kärlekstriangel där som kommer bli större än i boken. Egentligen ska ju Gale knappt vara med i första delen.

    Haha, att skratta när det händer något roligt är ju bra. Och att applådera när något stort händer gör att det blir lite mer känsla. Så länge det inte blir som i Twiligt och folk börjar skrika när någon tar av sig tröjan så är det rätt okej. Som sagt så var jag lite smågrinig där igår.

    Men fy vad awesome den var! Jag måste se om den typ snart!

    SvaraRadera
  5. Svar; jag har tidigaste datum den 25juni, men har inte matchas med någon familj ännu så får väl se vad som händer! :) haha

    SvaraRadera