abort

4 mars 2012

Det här borde inte vara nödvändigt att påminna någon om, men här i USA känns det som det. Om jag hör Republikankandidaterna på TV är min dag oftast förstörd (jag tar det väldigt personligt). Och de är konstant på TV. Och i svenska tidningar. Och i Tankesmedjan. Jag kan inte komma ifrån de - ursäkta ordvalet - idioterna.

(Jag förstår också att vissa faktiskt vill rösta på republikanerna, men om man inte hatar kvinnor och deras rättigheter, vem ska man då rösta på?)








Bilder härifrån, via en favorittumblr.


Rick Santorum och andra (Mitt Romney?) är till och med emot preventinmedel. Det som är så otroligt är att de här människorna faktiskt har chancen att bli president. I ett land som säger sig vara för individens frihet. Och "freedom of religion".

Jag måste påminna mig om att det här inte är alla USA:s medborgare. Inte ens hälften. (Inte ens hälften? WTF.)

/end rant

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar