regina spektor & arcade fire

5 mars 2012

Jag har hört två nya låtar som jag känner att jag måste dela med mig av. Den första är Regina Spektors nya låt, vilken jag tycker, efter att ha hört några gånger, är fantastisk.

All the Rowboats by Regina Spektor on Grooveshark


Och den andra låten är Arcade Fires låt till The Hunger Games soundtrack, Abraham's Daughter. Den lät inte riktigt som jag tänkt mig. Jag älskar Aracde Fire. Speciellt deras senaste skiva. Och den här låten är väl inte så jättelik de låtarna. Strunt samma. Det gör mig bara mer förväntansfull inför filmen!
(Jag läste förresten någonstans att det inte riktigt passar The Hunger Games att ha ett soundtrack - som Sagan om Ringen - eftersom de inte är en modern värld. Sen dess har det varit fast i huvudet. Och jag håller med lite. Jag önskar det var en companion, som Alice in Wonderlands soundtrack. Och att musiken i filmen bara bestod av the score.)

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar