flyttfärdig

30 mars 2012

Nu är det bestämt! På lördag flyttar jag till Virginia, till en stad lite utanför Washington, DC. Det var lite synd att jag spenderade en helg där alldeles nyligen (som jag fortfarande inte bloggat om) men jag gillar staden. Jag kommer sakna New York. Jag märkte i helgen när jag var i New York för sista gången att jag älskar det - åtmistone delar av staden.


(Det kommer vara fruktansvärt att bo nära DC vid valet. Tänk om Mitt Romney flyttar till Vita Huset. FYI, jag har någon slags personlig vendetta mot alla republikanska kanidater, därav mitt hat.)


Så, fler uppdateringar om hur det ser ut kommer när jag är där! Jag kommer antagligen vara för lat/för upptagen för att kunna blogga mycket i helgen, men vi får väl se.


Bara för att göra det här inlägget lite roligare för mig, måste jag tipsa om min nya favorit-TV-serie: The Legend of Korra. Uppföljare till UNDERBARA Avatar: The Last Airbender, universums bästa animerade serie. The Legend of Korra är minst lika bra. Den har premiär den 14 april här i USA, men Nickelodeon lät oss fans se de två första avsnitten under förra helgen. Tror inte de är tillgänliga fortfarande. Det är så skönt att ha något nytt att älska och se fram emot nu när jag sett The Hunger Games och alla andra serier har uppehåll (Parks & Rec, Doctor Who, Sherlock).




Jag är så glad att min Avatar: The Last Airbender-etikett kommer till användning igen. Ett av de första inläggen jag skrev på den här bloggen var en ingående redogörelse om min besatthet för den serien. Vissa saker förändras aldrig.

2 kommentarer :

  1. Håller med!! The Legend of Korra är min nya obsession!! ;) Mako och Bolin.. yum yum.

    Och hoppas det går bra med flytten!

    SvaraRadera
  2. YAY for not having to leave the US at least <3
    Also there are theatre programs in that area. My friend ended up on Broadway in the West Side Story revival because they started that cast at the National Theatre in Washington, D.C.!

    ps. I am super excited for The Legend of Korra! I missed them airing the sneak peek episodes but still!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    SvaraRadera