december

3 december 2011

Här är några bilder från de senaste veckorna. Vi var och köpte en julgran och vi fick glögg och pepparkakor i affären. Därför tänker jag säga att det var på Plantagen. Det fanns så många granar och jag ville köpa flera och sätta upp på baksidan och skapa en temporär skog.






Jag var och hälsade på min farmor några dagar. Hon bor på landet utan några andra hus i närheten. Det är kolsvart på natten - och på kvällen och på morgonen. Dagen var bara några timmar och sen var man i huset för det var det enda som fanns i världen - utanför var det bara kompakt mörker. Det var klaustrofobiskt och jag är tacksam för att jag har grannar med lampor.




På vägen hem hade en lastbil vält så jag satt i bilen och kunde inte göra något annat än lyssna på musik och fotografera. Dagen var helt underbar. Jag hoppas snön aldrig kommer. Jag körde själv hela vägen hem och det var inte så hemskt. Det jobbiga var alla lastbilar som åkte så fort att de välte.

Vad underbart. Vem vill gå?

De här böckerna var med i någon slags specialupplaga - kommer inte ihåg vilken - men jag tyckte de såg så härliga ut, helt klädda i en färg.



Och idag har jag gjort julgodis och bakat. Jag har fortfarande inte direkt någon julkänsla. (Jag tror det är för att jag inte ahr någon chokladkalender.)



Nästa vecka åker jag till Paris (och exakt en månad senare åker jag till New York. #jetsetter) Om du varit där och kan ge tips på ställen jag inte får missa, dela med dig! Min kompis i Paris förslog caféet i Amelie från Montmarte - som är en av världens bästa filmer enligt mig. Om inte det är en bra idé vet jag inte vad som är.

~Fin~

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar