andra advent

9 december 2011

Andra advent bestämde sig min mamma för att ha en adventsfika. Och vi bakade i två dagar och jag gjorde allt som var gott (alltså kladdkaka med kaffetopping, pepparkaksmuffins och sockersaltade kanelmandlar). Det andra var bara okej.


Photobucket

Det var också så varmt andra advent att vi plockade sommarblommor. Jag gillade det. Tyvärr har det kommit snö nu. Men men. Det ger lite julkänsla.


Har någon sett julkalendern? Jag har inte sett den på TV, men jag har lyssnat på radions. Den är rätt bra. Lite konstig, men jag älskar tjejen som har huvudrollen. Hon är jätteduktig på att prata. (Jag som är så dålig på att prata är alltid avundsjuk på folk som kan använda rösten så mycket.) Men ja. Det var det.

(Fattar ni att det redan är tredje advent i helgen?)
(Fattar ni att om exakt en månad idag lämnar jag Sverige för ett år?)

2 kommentarer :

  1. Hej!

    Ta gärna en titt på nätbutiken missalicia.se och delta i adventstävlingarna som just nu pågår på Miss Alicias
    Facebooksida: http://www.facebook.com/pages/Miss-Alicia/118723208236702

    Vänliga hälsningar,
    Miss Alicia

    SvaraRadera
  2. Svar: Tack för att du fick mig att börja kolla på väldens mest awesomiga serie! Och David Tennant är så bäst. Först förstod jag inte hur du kunde tycka att någon var bättre än Christopher, men nu förstår jag precis. Han är ju oslagbar!

    Jag älskade när han sa det! Så fint. fast jag satt som på nålar nästan hela avsnittet. Så sjukt spännande!

    SvaraRadera